Mozart & Papandopulo

Kako je kod nas već uobičajena pojava da ugošćujemo umjetnike koji nam svojim odabirom repertoara vrlo često proširuju vidike izvodeći pomno odabrana djela kako hrvatske, tako i svjetske glazbene literature – tko nas prati, primijetit će, primjerice, da smo u godinu dana imali već nekoliko praizvedbi ili smo pak otkrili neka manje poznata djela velikih majstora. Takvim pristupom nastojimo pridonijeti očuvanju i vrednovanju manje poznatih, ali jednako vrijednih djela klasične glazbene baštine, podsjećajući na njihovu bezvremensku ljepotu, unatoč neminovnoj prolaznosti vremena.

No, ovoga puta pozvali smo u goste vrsnog klarinetista Marka Zavišića i Gudački kvartet Zagrebačkog komornog orkestra, koji su nam pripremili program koncipiran od dva iznimna Kvinteta za klarinet i gudače. Riječ je o djelima dvojice istinskih klasika – velikana svjetske glazbe o kojima ne treba pisati baš ništa: prvi je Wolfgang Amadeus (…), a drugi je jedan od najvećih predstavnika hrvatskog glazbenog stvaralaštva uopće – Boris Papandopulo.

Dakle, u petak, 15. studenog, u našem predvorju Kulturnog centra, u 19 sati, očekuje vas večer glazbe koja nadilazi vrijeme i prostor.

Ulaz je slobodan – dođite i uživajte!


Program

Boris Papandopulo: Kvintet za klarinet i gudački kvartet, op. 90

Andante con moto – Presto

Molto tranquillo ed espressivo

Allegro con brio

Allegro agitato

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Kvintet za klarinet i gudački kvartet, KV. 581

Allegro

Larghetto

Menuetto – Trio I – Trio II

Allegretto con variazioni


Gudački kvartet ZKO-a

Pod okriljem Zagrebačkog komornog orkestra nastao je novi ansambl koji će svoj premijerni nastup imati na šesnaestom po redu festivalu komorne glazbe Musica Maxima. Gudački kvartet Zagrebačkog komornog orkestra čine istaknuti članovi ZKO-a:

Prva violina: Petromila Jakas

Druga violina: Tamara Mihojević

Viola: Domagoj Ugrin

Violončelo: Sara Novoselić

Orkestar nastavlja širiti svoj repertoar i utjecaj kroz različite glazbene projekte i suradnje, a ovaj kvartet svojim predanim radom, posvećenošću i kreativnim idejama teži prenijeti publici bogatstvo komornog muziciranja kroz posebno odabrana djela skladana za gudački kvartet.


Marko Zavišić, (Karlovac, 1987.)

Prepoznat je kao jedan od najaktivnijih klarinetista svoje generacije. Svoje glazbeno putovanje započeo je u Opuzenu, nakon čega se preselio u Zagreb kako bi nastavio obrazovanje u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog, a potom i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Davora Reba. Tijekom studija usavršavao se na Akademiji za glasbo u Ljubljani u klasi profesora Tadeja Keniga. Sudjelovao je na brojnim majstorskim tečajevima kod renomiranih glazbenika i klarinetista te na hrvatskim i međunarodnim natjecanjima, gdje je ostvario zapažene rezultate. Dobitnik je brojnih nagrada u kategorijama klarinet i komorna glazba, uključujući treću nagradu na natjecanju mladih glazbenika Boris Papandopulo u kategoriji klarinet i drugu nagradu u kategoriji komorna glazba. Također je dobitnik tri posebne rektorove nagrade za sudjelovanje na projektima Muzičke akademije u Zagrebu. Svoj prvi veliki nastup s orkestrom Marko je imao već u dobi od 16 godina, kada je sa školskim Simfonijskim orkestrom izveo Mozartov Koncert za klarinet i orkestar u A-duru, KV. 622, u Zagrebu i Veroni, Italija. Od tada je nastupao kao solist sa Zagrebačkim orkestrom mladih, Hrvatskim komornim orkestrom, Zagrebačkim komornim orkestrom i Simfonijskim orkestrom Mostar. Osim koncerata na domaćim pozornicama, održao je i niz koncerata u inozemstvu, uključujući Sloveniju, Italiju, Mađarsku, Tunis, Jordan, Španjolsku, Bosnu i Hercegovinu, Latviju i druge zemlje. Tijekom svoje karijere surađivao je s brojnim skladateljima kao što su Tomislav Oliver, Gordan Tudor, Emil Cossetto, Luka Marohnić i Dalibor Đukić, izvodeći djela pisana za klarinet.

Marko se uspješno bavi i pedagoškim radom kao profesor klarineta u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici, gdje sa svojim učenicima osvaja brojne nagrade na natjecanjima u zemlji i inozemstvu. Bio je član Zagrebačke filharmonije u sezoni 2021/2022.

Osnivač je Max Bruch trija, s kojim redovno nastupa. Snimio je nosač zvuka „Croatian Clarinet Legacy“ s odabranim kompozicijama hrvatskih skladatelja za klarinet, čime je dodatno obogatio hrvatsku glazbenu baštinu.


Petromila Jakas (Šibenik, 1983.)

Već u ranoj dobi pokazala je izvanredan talent za violinu, nastupajući s orkestrom i izvodeći djela J. S. Bacha. Sa samo 20 godina diplomirala je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Gorana Končara. Nastavila je svoje obrazovanje specijalizirajući se u području komorne glazbe na Konzervatoriju za glazbu i scenske umjetnosti u Grazu u klasi Chia Choua, koje je završila 2010. godine. Poslijediplomski studij violine završila je 2011. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod mentorstvom Tarasa Pechenyija. U 2017. godini stekla je Diplôme de virtuosité na Scholi Cantorum u Parizu u klasi Violete Smailović-Huart. Tijekom svog obrazovanja i karijere, Petromila je osvojila brojne nagrade i priznanja. Za izvanredne rezultate tijekom studija, dodijeljena joj je Rektorova nagrada. Na međunarodnim natjecanjima osvojila je prve nagrade na Europskom natjecanju glazbe Città di Moncalieri, Međunarodnom natjecanju Amigdala, Međunarodnom natjecanju Paolo Barrasso, Međunarodnom natjecanju Premio Franz Schubert, te nagradu za komornu glazbu na Međunarodnom natjecanju Trofeo di Greci. Također je osvojila nagrade za izvedbe suvremene glazbe na natjecanjima na Malti, Amigdala i Premio Franz Schubert. U 2018. godini bila je finalistica prestižnog međunarodnog natjecanja Rovere d’Oro u San Bartolomeu al Mare (Italija) i dobitnica apsolutne prve nagrade u sekciji gudača.

Petromila je od 2004. godine stalna članica Simfonijskog orkestra HRT-a. Povremeno je surađivala s ansamblom Cantus i Zagrebačkim komornim orkestrom kao koncertna majstorica i vođa druge violinske sekcije. Godine 2017. nastupila je kao koncertna majstorica u Parizu s ansamblom Schole Cantorum. Njezina međunarodna karijera obuhvaća solističke nastupe s različitim orkestrima, uključujući Bisyoc orkestar u Velikoj Britaniji 2011. godine i Orchestra Classica di Alessandria 2017. godine. Pobjede na natjecanjima omogućile su joj nastupe na festivalima kao što su Festival Della Valle dell’Orfente u Caramanicu Terme i festival Giovani Talenti u Liguriji. Petromila Jakas svojim izvanrednim talentom i predanošću kontinuirano doprinosi glazbenoj sceni, inspirirajući nove generacije glazbenika kroz svoje solističke nastupe, komornu glazbu i rad u orkestru.


Tamara Mihojević (Zagreb, 1982.)

Diplomirala je 2004. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Tonka Ninića. Tijekom studija, 2002. godine, dodijeljena joj je stipendija grada Zagreba zbog iznimnih rezultata. Kao studentica, počela je honorarno nastupati u Zagrebačkoj filharmoniji i Hrvatskom komornom orkestru te ostvarila niz uspješnih nastupa u različitim gradovima Hrvatske u duetu s gitaristom Krešimirom Bedekom. Tamara je pohađala brojne domaće i inozemne seminare za violinu i komornu glazbu, redovito nastupajući na završnim koncertima u klasama uglednih pedagoga kao što su Geoffrey Wharton, Vincent Royer, Johannes Nauber, Stefan Milenković, Edward Zienkowski, Eszter Perenyi i Maja Dešpalj Begović. Godine 2006. postaje članicom gudačkog kvarteta Porin, s kojim ostvaruje niz uspješnih koncerata u Hrvatskoj i inozemstvu, uključujući nastupe u Njemačkoj, Argentini, Kanadi, Nizozemskoj i Francuskoj.

Od 2005. godine, Tamara je radila kao profesorica violine u Glazbenoj školi Pavla Markovca gdje je radila tri godine. Godine 2007. sudjelovala je na tribini Darko Lukić. Od 2008. Godine zaposlena je na mjestu prvih violina u Simfonijskom orkestru Hrvatske radiotelevizije (HRT).

Godine 2010. završila je studij stručnog usavršavanja kod profesorice Maje Dešpalj Begović. Godine 2015. pokrenula je duo s violončelisticom Nevom Begović i harfisticom Mirjanom Krišković, te održala uspješne koncerte diljem Hrvatske. I dalje honorarno surađuje s Zagrebačkim komornim orkestrom, orkestrom zagrebačkog HNK, i Hrvatskim komornim orkestrom.


Domagoj Ugrin (Zagreb, 1981.)

Sa 17 godina upisuje studij violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi Vinka Fabrisa, gdje diplomira 2003. godine. Na istoj instituciji 2008. godine završava poslijediplomski studij violine u klasi Marije Ćepulić, stječući naziv magistra umjetnosti. Usavršavao se na majstorskim seminarima renomiranih pedagoga Maje Dešpalj i Oresta Šurgota. Već za vrijeme studija, Domagoj pokazuje velik interes za komornu glazbu te ostvaruje niz nastupa u formi gudačkog kvarteta u Hrvatskoj i inozemstvu, uključujući Sloveniju, Austriju i Italiju. Također sudjeluje u radu Međunarodnog simfonijskog orkestra Jugoistočne Europe.

Godine 2008. postaje član Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije (HRT). Nakon toga upisuje studij viole na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Krešimira Petra Pustičkog, koji diplomira 2012. godine. Ubrzo nakon toga, polaže audiciju za mjesto violista u Simfonijskom orkestru HRT-a, gdje je zaposlen do danas.

Domagoj je također suradnik drugih ansambala, uključujući Hrvatski komorni orkestar, Zagrebački komorni orkestar i Orkestar opere HNK Zagreb. Kroz svoju karijeru kontinuirano doprinosi glazbenoj sceni svojim svestranim talentom i predanošću komornoj glazbi i radu u orkestrima.


Sara Novoselić (Zagreb, 1992.)

Svoj studij violončela započela je na Umjetničkoj akademiji u Rimu, a nastavila u Hrvatskoj u Glazbenoj školi Elly Bašić u Zagrebu. Godine 2011. upisuje studij na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Krešimira Lazara i nastavnog asistenta Branimira Pustičkog. Svoje obrazovanje nastavlja 2017. godine na poslijediplomskom studiju na Konzervatoriju u Amsterdamu, u klasi profesorice Jelene Očić. Sara je pohađala brojne seminare i majstorske tečajeve koje su držali cijenjeni violončelisti i pedagozi, uključujući Davida Grigoriana, Reinharda Latzka, Jakoba Kullberga i Garyja Hoffmana. Osvojila je mnoge nagrade, među kojima se ističu apsolutna prva nagrada na Hrvatskom državnom glazbenom natjecanju 2016. godine, treća nagrada na Hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo 2014. godine, te apsolutne prve nagrade na državnom natjecanju učenika i studenata glazbe u kategoriji kvarteta 2014. i 2015. godine. Godine 2016. osvojila je prvu nagradu na međunarodnom natjecanju Great Composers CompetitionThe Music of the Centuries, u kategoriji Glazba 19. stoljeća, i drugu nagradu na međunarodnom natjecanju Bistrički Zvukolik, uz posebnu nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju interpretaciju djela hrvatskog skladatelja.

Tijekom svoje karijere, Sara je imala priliku održati samostalne recitale u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu, u sklopu natječaja Ciklus koncerata mladih glazbenih umjetnika mo. Vinko Lesić, te u Samoboru, u sklopu međunarodnog natjecanja Ferdo Livadić u okviru festivala Samoborske glazbene jeseni. Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2017. godine, a 2019. godine završila je poslijediplomski studij na Konzervatoriju u Amsterdamu. Od studenog 2019. do ožujka 2021. godine Sara je bila zaposlena kao praktikant u Simfonijskom orkestru u Aachenu, Njemačka. Od ožujka 2022. godine djeluje kao zamjenica vođe violončela u Simfonijskom orkestru Hrvatske radiotelevizije, kontinuirano doprinijevši glazbenoj sceni svojim talentom i predanošću.


*Narodno sveučilište Dubrava zadržava pravo izmjene programa.


Narodno sveučilište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 030
ns-dubrava@ns-dubrava.hr
Facebook Narodno sveučilište Dubrava

Kulturni centar i Infocentar
Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 050
www.ns-dubrava.hr
infocentar@ns-dubrava.hr

Dječje kazalište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 038
info@kazalistedubrava.hr
www.kazalistedubrava.hr
Facebook Kazalište Dubrava

Skip to content