Izložba Astrid Jakšić u Galeriji Vladimir Filakovac

U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 2. rujna u 19 sati izložba slika Astrid Jakšić pod nazivom “Hortus diabolicus”. Izložba je otvorena do 10. rujna 2024., radnim danom od 10 do 20 sati. Ulaz je slobodan. 


ASTRID JAKŠIĆ 

Hortus diabolicus – 2. 9. – 10. 9. 2024. 

Hortus diabolicus

Hortus diabolicus ime je koje su stari Rimljani dali Gorskom kotaru, što u prijevodu označava Đavolji vrt, te je ujedno najstariji zapisani naziv kraja. Obiteljski korijeni mi vuku od tamo s očeve strane, te sam vrlo vezana uz tu regiju. Naziv opisuje pust, opasan i neprohodan prostor; obrastao šumom, zatočen gorom i stijenjem, te prožet nakaradnim zvijerima.

Vrt se često pojavljuje u snovima, kao ugodan izraz želje oslobođene od tjeskobe. On je mjesto rasta, gajenja životnih i unutrašnjih pojava. Doba života smjenjuju se u njemu određenim redom … život i njegovo bogatstvo postaju u njemu vidljivi na najčudesniji način. … To je slikovit izraz prilično duge psihičke evolucije kojom se dolazi do unutrašnjeg bogatstva. … te alegorije maloga rajskog vrta u pjesmama mistika … znače mnogo više od jednostavne ljubavi i njezina utjelovljenja, one gorljivo traže i hvale najintimnije središte duše.*

Jedini motiv kojeg godinama učestalo sanjam je motiv vrta – i to često upravo onakvog vrta kakvog imamo u Gorskom kotaru, koji je velik, prostran i plodan. Shvaćam snove vrta kao prikaz vlastitog uma i onoga što u njemu uzgajam. No, nije sve što tamo njegujem i pozitivno. U tom vrtu ima mnogo toga što nije nužno ugodno. Identificiram sebe sa pojmom Đavoljeg vrta gdje moj um postaje Hortus diaboliocus. Ciklus slika na velikom formatu bavi se istraživanjem onoga što u tom metaforičkom vrtu leži, a to su ponajviše figure životinja i organskih elemenata.

Unutar uma pronalazim divljinu, bol, žaljenje, kažnjavanje, krivnju, agresiju, gubitak kontrole, bolest, bijes… Kontrastiram pojam rajskog vrta sa svojom grešnom, ljigavom, mesnatom, krvavom ljudskošću. Odbijam prikazivati vrt u doslovnom smislu. Vrt je ovdje alegorija za um. Svaka učestala misao je poput zalijevanja vode, a svaka pažnja koju pridajem određenom entitetu u sebi ga hrani i čini postojanijim i snažnijim. To nisu ni simboli već izrasline uma, a dolaze iz najdubljih slojeva svijesti koje su mi dostupne.

Astrid Jakšić

* Ernest Aeppli, (1951.), Les Rêves et leur interprétation: Avec 500 symboles de rêves et leur, Payot, Pariz, str. 282-283

 

Popis izloženih radova:
1. Alrauna, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
2. Apetit, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
3. Gnjila, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
4. Jalova, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
5. Korijen, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
6. Mećava, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
7. Smrt, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm
8. Šarka, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×400 cm
9. Žuč, 2024., kombinirana tehnika/platno, 220×185 cm

Astrid Jakšić rođena je 2001. godine u Zagrebu. Studentica je druge godine diplomskog sveučilišnog studija Likovne kulture na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, pod mentorstvom prof. art. Gordane Bakić. Dobitnica je Pohvale Akademijskog vijeća za uspješan rad za 2020./2021. godinu. U sklopu projekta Erasmus i studentske razmjene, pohađala je semestar na Akademie der Bildenden Künste München u Njemačkoj (ak. god. 2022./2023.), u klasi profesora Sebastiana Trögera. Izlagala je na više skupnih izložbi, od kojih se ističe 37. Salon mladih (2024.), u organizaciji HDLU, te na popratnoj izložbi Venientes u Galeriji Putolovac. Također je izlagala na izložbi ALU Perspektiva (2023.) u HDLU, Art Zagreb (2023.) na Zagrebačkom Velesajmu, te redovito izlaže na završnim izložbama ALU Zagreb i manifestaciji nastavničkog odsjeka Dani otvorenih vrata Cash & Carry. Njezin rad karakteriziraju ekspresivni potezi na velikim formatima na kojima gradi dinamične kompozicije u mediju akrila, ulja, tuša, ugljena i krede, propitkujući pritom odnos vlastite tjelesnosti. Živi u Zagrebu.

fotografije s otvorenja izložbe snimio Čedomil Gros



(iz knjige dojmova)

Skip to content