Izložba Vladimira Šimunića u Galeriji Vladimir Filakovac

U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 6. svibnja u 19 sati izložba fotografija Vladimira Šimunića pod nazivom “Priroda i društvo – novi pogled”. Izložba je otvorena do 29. svibnja 2024., radnim danom od 10 do 20 sati. Ulaz je slobodan. 


VLADIMIR ŠIMUNIĆ

Priroda i društvo – novi pogled – 6. 5. – 29. 5. 2024. 

PRIRODA I DRUŠTVO – NOVI POGLED

Izložba Vladimira Šimunića „PRIRODA I DRUŠTVO – NOVI POGLED“ drugi je dio i svojevrsni nastavak njegove izložbe „PRIRODA I DRUŠTVO“, realizirane 2023. godine u rovinjskoj Photo Art Gallery CVU Batana. Ovim novim postavom predstavlja svoj nastavak i prezentira daljnje aktivnosti u sklopu ovoga projekta (work in progress) te autorov daljnji istraživački rad na proširenju koncepta. U nastavku donosi, uz ranije radove, i nekoliko ciklusa novih radova izvedenih camerom obscurom, pružajući tako u novom prostoru nov, drukčiji i neophodan dodatni pogled na stvaralački opus ovoga autora. Opus koji je kompleksan, koji se razvija, koji se obogaćuje i stalno mijenja.

Dvije glavne teme koje u stvaralaštvu Vladimira Šimunića dominiraju, koje su autoru izazov, nadahnuće i koje ga intrigiraju, jesu krajolik i ljudi. Te teme, čovjeku egzistencijalno važne, oduvijek su umjetnicima bile izvor inspiracije. S jedne strane zato jer se referiraju na prirodu, koje je čovjek dio, u koju je uklopljen i s kojom živi u suodnosu, a s druge jer se referiraju na društvenu zajednicu i životnu grupu na koju je kao društveno biće egzistencijalno upućen i vezan (obitelj, prijatelji, ljudi iz zajedničkog radnog procesa…); na zajednicu s kojom komunicira i koja ga društveno i duhovno oblikuje. U stvaralaštvu Vladimira Šimunića te su teme i motivi stalna inspiracija za fotografske priče. Velik dio odnosi se na prirodu koja ga okružuje i s kojom je u doticaju, a ne manji na društvenu zajednicu (obitelj, suradnici i sudionici u nastavi) u kojoj živi i u kojoj se kreće.

Izložba je i u prvoj i u drugoj varijanti koncipirana tako da se bogato stvaralaštvo ovog autora predstavi kao svojevrsna fotografska omnibus-priča, sastavljena od nekoliko manjih (za autora bitnih) temata naslovljenih U prirodi, U obitelji, U nastavi, Vintage Photo Studio i Akt , a ujedinjenih u cjelinu pod naslovom Priroda i društvo. U svim pričama polazište je uvijek realnost i konkretna zbilja, ali autorova interpretacija motiva daje pričama novo ozračje, pa fotografije postaju čisto likovne priče. U pristupu autor je strogo organiziran i discipliniran, ali i vizualno senzibiliziran. Njegovo likovno osjetljivo fotografsko oko odmah nepogrešivo uočava i kompozicijski slaže zanimljive forme i cjeline, panoramske makrovizure i mikrodetalje, pa ih znalački bilježi tako da postigne pomake u percepciji, efektna perceptivna skraćenja, zanimljive planove i dubinske poglede te na kraju premjesti motiv u jedan fiktivni prostor i u drugo vrijeme. Njegovi motivi koji se odnose na temu prirode – krajolici, najčešće su bez geografskih oznaka i odrednica; prostori naizgled pusti, samotni i kontemplativni, koji asociraju na ono prvotno i primarno. Stoga su istodobno i nadrealni i nestvarni, s oznakom nekog drugog prostora i vremena. Tu obično vlada mir, produhovljenost i „poetika bezvremene zaustavljenosti“, kao i neke snovite, mitske stvarnosti. Čovjeka u tim prostorima nema, međutim se njegova prisutnost indirektno ipak osjeća. Šimunić krajolik zahvaća nekad kao rasvijetljen, rastvoren panoramski prostor, a nekad kao magličast detalj prirode (najčešće stablo), koristeći se pritom mnoštvom vizualnih efekata – svjetlom, refleksijama u vodi, omekšanom tamom, suptilnim zasićenjima i minimalistički reduciranom kromatskom skalom (nekad i sepijom) za postizanje čisto slikarskih efekata. Na taj način prikazuje ne onu stvarnu, viđenu stvarnost, nego doživljaj te stvarnosti – njezino ozračje, ugođaj, stanje. 

Tema „društvo“ pak odnosi se na radove s motivom obitelji, prijatelja i osoba iz autorova radnog ambijenta (portreti), na manju metafizičku seriju portreta Vintage Photo Studio u arhaičnoj tehnici, kao i na najnoviju seriju aktova i portreta u tehnici camere obscure. Kroz priču o obitelji Šimunić je fotoaparatom zabilježio detalje obiteljske intime: niz zajedničkih obiteljskih portreta, lik trudne žene, akt žene koji se naslućuje kraj prozora, igru majke i djeteta, donoseći komorne poetične i lirske prikaze obiteljskih scena nabijene emocijama, tajnama, intimom i čulnošću. Razotkrivajući kroz njih svoju osobnu povijest, svoja unutarnja stanja i svoju skrivenu osobnost. Na kraju, tu su portreti iz autorove svakodnevice i iz njegova radnog ambijenta. Na prvi pogled oni su realistični i stvarni. Ali pomnije gledajući, oni se doživljavaju kao nestvarni, jer nas promatraju iz neobičnih situacija i jer dolaze u neočekivanim scenskim kostimima te s neobičnim rekvizitima, što ih obavija magritovskom fantazijom i smješta u prostor gdje vlada neki drugi vid realnosti. Onaj poetskog nadrealizma i magičnog realizma, u kojem je viđeno i realno transformirano u irealno i metafizičko.

Višnja Slavica Gabout

Vladimir Šimunić rođen je 1964. godine u Zagrebu. Po završetku srednje Grafičke škole upisuje studij snimanja na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje je i diplomirao 1990. godine u klasi prof. Tanhofera. Nakon studija radi kao vanjski suradnik u svojstvu snimatelja za HTV i OTV. Od 1996. godine radi kao profesor fotografije, trenutačno u zvanju prof. izvrsni savjetnik i kao voditelj Fotografskog odjela u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb. Fotografiju predaje i na studiju dizajna i 3D dizajna na Sveučilištu Algebra, gdje je i nositelj više kolegija iz fotografije na prijediplomskim i diplomskom studiju. Voditelj je raznih tečajeva, seminara i radionica s područja fotografije. Stalni je suradnik Sveučilišta Algebra kao mentor i predavač na Programu obrazovanja za stjecanje mikrokvalifikacije digitalna fotografija. Dugogodišnji je suradnik Hrvatske obrtničke komore za područje fotografije. Vodi andragoško obrazovanje iz fotografije u Obrtničkoj školi za osobne usluge, a u Foto klubu “Zagreb” vodi razne edukacije, seminare i radionice. Javno umjetnički djeluje više od 35 godina, izlažući još od studentskih dana na izložbama umjetničke fotografije u zemlji i inozemstvu. Osvojio je više nagrada i pohvala. Jedna od posljednjih jest i nagrada “Tošo Dabac”, koja se dodjeljuje za cjelokupni dosadašnji rad i djelovanje na području fotografije. U radu ravnopravno rabi modernu tehnologiju i stare analogne fotoaparate, često u kombinaciji. U posljednje vrijeme intenzivno snima camerom obscurom. Član je ULUPUH-a i HDLU-a. Autor je fotografija u nekoliko znanstvenih fotomonografija i udžbenika. Surađuje s izdavačkim kućama na opremanju časopisa i knjiga, uglavnom obrazovne tematike. Autor je fotografija u brojnim katalozima za izložbe umjetnika raznih profila, propagandnim materijalima, kalendarima, razglednicama, web portalima i sl. Kontinuirano radi na prilagodbama i modernizaciji nastavnih planova i programa. U svakodnevnom radu i komunikaciji s učenicima, studentima, kolegama i institucijama nastoji dati što veći dignitet fotografskoj struci.
www.simunicphoto.com

fotografije s otvorenja izložbe snimio Čedomil Gros

Skip to content