Duo klarinet i klavir
Znate li što je zajedničko skladateljima Cahuzacu, Schumannu, Martinůu i Bernsteinu? Zajednički su im jedan eminentni klarinetist i jedna eminentna pijanistica. A svima njima smo zajednički mi – Kulturni centar Dubrava – i svi vi koji nam se pridružite u subotu, 17. veljače.
Pozvali smo, naime, u goste klarinetista Brunu Philippa i pijanisticu Kosjenku Turkulin i time si osigurali sve potrebno za (još jedan), malo je reći, zanimljiv koncert. Četiri su razloga zbog kojih trebate doći na još jednu dobro intoniranu večer u ciklusu Klasika & Jazz u D51a:
- Snaga umjetnosti
Schumannovi Fantazijski komadi, nastali 1849. godine, neosporni su dragulj romantičnog repertoara koji kroz tri poetski naslovljena stavka od nježne melankolije do strastvene, vatrene ekspresivnosti oživljavaju onu fundamentalnu romantičnu ideju – ideju o snazi umjetničkog izraza.
- Provansa
Cahuzacove Kantilena i Varijacije na provansalsku temu (Louis Cahuzac, znameniti francuski klarinetist i skladatelj, 1880. – 1960.) očaravaju prvenstveno pastoralnim francuskim šarmom i svojom živopisnošću. Četiri varijacije, inspirirane pjesmom „Se canto“ iz doline rijeke Garonne, predstavljaju izraz nepatvorene autorove ljubavi prema provansalskom muzičkom nasljeđu; virtuoznost i suptilnost pravi su epiteti kojima možemo okarakterizirati djelo obilježeno svom raskoši glazbene tradicije francuskog juga, ili ako hoćete Juga općenito!
- Čeh „Iz novog svijeta“ (a nije Dvořák!)
Sonatina češkog skladatelja Bohuslava Martinůa, skladana tijekom njegovog boravka u New Yorku 1956. godine oblikovanom utjecajima ruskog i francuskog neoklasicizma, ističe se svojom energičnom ritmičkom pulsacijom i osvaja svojim dinamizmom i dubokim emocionalnim iskustvom.
- Lenny (a nije Kravitz!)
Sonata za klarinet i klavir Leonarda Bernsteina, nastala tijekom 1941. i 1942. godine, predstavlja prvo objavljeno djelo ovog iznimnog američkog skladatelja i dirigenta. Prva izvedba ovog dvostavačnog remek-djela u Institutu za modernu umjetnost u Bostonu označila je početak jednog nenadmašnog opusa koje će kulminirati „Pričom sa Zapadne strane“, a samo djelo postat će s vremenom dio standardnog repertoara za klarinet. Nije na odmet reći, za one koji to ne znaju, prošle godine je izašao novi film „Maestro“ Bradleyja Coopera, a maestro je upravo on – veliki Lenny!
Prema tome, nakon što se u subotu, 17. veljače 2024. u 19 sati u plesnoj dvorani Kulturnog centra (ulaz slobodan) nauživamo dobre glazbe, svi pravac kino!
PROGRAM
Louis Cahuzac: Kantilena za klarinet i klavir
Robert Schumann: Fantasiestücke (Fantazijski komadi) op. 73 za klarinet i klavir
I. Zart und mit Ausdruck (Nježno i izražajno)
II. Lebhaft, leicht (Živahno, lagano)
III. Rasch und mit Feuer (Brzo i vatreno)
Louis Cahuzac: Varijacije na provansalsku temu za klarinet i klavir
Bohuslav Martinů: Sonatina H.356 za klarinet i klavir
I. Moderato
II. Andante
III. Poco allegro
Leonard Bernstein: Sonata za klarinet i klavir
I. Grazioso
II. Andantino – Vivace e leggiero
BIOGRAFIJE
Kosjenka Turkulin počela je učiti klavir u razredu Ljerke Čavić-Tomčik na Glazbenom učilištu Elly Bašić. Godine 2003. osvojila je stipendiju koja joj je omogućila da kao jedan od pet stipendista polazi Colleggio del mondo unito dell’ Adriatico u talijanskom gradiću Duinu. Usporedo, pohađa međunarodnu glazbenu školu Tršćanskog trija gdje pohađa nastavu klavira kod Alberta Miodinija i komorne glazbe s članovima Tršćanskog trija (Dario de Rosa, Renato Zanettovich) te Maureen Jones i Enrica Bronzija.
Diplomirala je klavir na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija. Na Konzervatoriju u Parmi završila je studij komorne glazbe u razredu Pierpaola Maurizzija, a na istoj ustanovi nastavu klavira pratila je u klasi profesorice Elisabette Ghidini.
Pohađala je dvogodišnji seminar komorne glazbe u razredu parmskog Trija na Accadmia di Fiesole u Firenzi.
Kao komorna glazbenica osvojila je prve nagrade na Međunarodnim natjecanjima Città di Montichiari (duo klavir i violončelo) i Riviera Etrusca (Lied).
Ostvarila je brojne nastupe u domovini i inozemstvu kao solistica i članica komornih sastava (Tribina Darko Lukić, Música no museu – Rio de Janeiro, Arpe del Mondo – Cagliari, ciklus Virtuoso, ciklus Vinko Lesić, ciklus koncerata „Iz Salona Očić“, Rapske ljetne večeri, Glazbene staze…). Redovito surađuje s pjevačima (Marija Lešaja, Ana Jembrek) i svira u klavirskom duu s pijanisticom Ivom Ljubičić Lukić uz koju je i umjetnička voditeljica „Zagrebačkog festivala klavirskih dua“. Uz Taru Horvat i Andriju Šimića članica je klavirskog trija Roter Igel. Zaposlena je kao korepetitorica gudačkog odjela G.U. Elly Bašić u Zagrebu.
Bruno Philipp diplomirao je klarinet u klasi profesora Milka Pravdića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Prepoznatljiv umjetnički izričaj izgradio je na Konzervatoriju u Parizu za vrijeme trogodišnjeg usavršavanja te na brojnim seminarima kod renomiranih svjetskih klarinetista.
U svojoj karijeri bilježi dugogodišnju uspješnu suradnju s pijanistom Ivanom Batošem te solističke nastupe s orkestrima i sastavima: Simfonijski orkestar HRT-a, Tamburaški orkestar HRT-a, Dubrovački simfonijski orkestar, Zagrebački solisti, Hrvatska komorna filharmonija, Ansambl LADO, Hrvatski komorni orkestar, Varaždinski komorni Zadarski komorni orkestar, Filharmonija Transilvanija, Fraktali, Gudački kvartet Rucner, Gudački kvartet Porin, Camerata Cantilly, Papandopulo kvartet. Član je više komornih sastava, a sa Zagrebačkim puhačkim triom 2020. godine obilježio je jubilarnu 50. godišnjicu od osnutka ansambla turnejom u Norveškoj.
Od osvojenih nagrada izdvaja se pobjeda na 1. hrvatskom natjecanju mladih umjetnika Papandopulo 2012. te 2. mjesto na Međunarodnom klarinetističkom natjecanju u Cluj-Napoci 2011, kao i nagrada Udruženja rumunjskih kompozitora. Godine 2009. položio je audiciju za mjesto solo klarinetista Simfonijskog orkestra HRT-a.
U sklopu koncertnog ciklusa ‘Osječka glazbena srijeda’ Zagrebački puhački trio dobiva nagradu za najbolje izvođačke domete u sezoni 2018/2019.
Bruno Philipp umjetnik je koji nadahnuto kombinira različite žanrove i stilska razdoblja, a njegov solistički opus često zahvaća praizvedbe suvremenih autora, od kojih mu je nekolicina posvetila svoja djela: M. Makar, D. Bobić, O. Jelaska, D. Detoni, N. Njirić, Z. Novačić, J. Magdić, T. Uhlik, T. Buritch, V. A. Jockin, T. I. Borić, L. Lin-Ni.
Redovito snima za potrebe fonoteke Hrvatskog radija.
Dugogodišnji je pedagog u statusu profesora savjetnika na Glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu. Od 2023. zaposlen je kao prvi klarinetist u Orkestru Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.
*Narodno sveučilište Dubrava zadržava pravo izmjene programa.
Narodno sveučilište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 030
ns-dubrava@ns-dubrava.hr Facebook Narodno sveučilište Dubrava
Kulturni centar i Infocentar
Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 050
www.ns-dubrava.hr
Dječje kazalište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 038
info@kazalistedubrava.hr
www.kazalistedubrava.hr
Facebook Kazalište Dubrava