Koncert Kalamos kvinteta

Koncert Kalamos kvinteta

Dani Dubrave 2023.

7. lipnja 2023., srijeda, 20.00 h, predvorje, Kulturni centar, Dubrava 51 a

Koncert Kalamos kvinteta

Katarina Grubić, oboa
Rude Mimica, bas klarinet
Yaroslav Sadovyy, klarinet
Matko Smolčić, fagot
Aljaž Razdevšek, saksofon

Program koncerta: 

Ottorino Respighi – Antiche danze et arie, suita br. 3 (obr. Y. Sadovyy)
Italiana | Arie di corte | Siciliana | Passacaglia
Maurice Rave – Menuet antique (obr. Y. Sadovyy)
Yaroslav Sadovyy – Cecchini re:Imagined Sonata prima
Blagoje Bersa – Po načinu starih “Airs de ballet” (obr. Y. Sadovyy)
Grave | Vivace | Grave
Jose Maria Sanchez Verdu – Libro de glosas
Ricercada I | Ricercada II | Ricercada III | Ricercada IV | Battaglia
Feruccio Busoni – Antiche danze, op. 11 (obr. Y. Sadovyy)
Minuetto | Gavotta | Gigue | Bourree

Ulaz slobodan


Reed kvintet

Reed kvintet je sastav drvenih puhačkih glazbala koji koriste jezičak ili pisak (engl. reed). To su oboa, klarinet, saksofon, bas-klarinet i fagot uz njihove srodne varijante. Sastav se pojavljuje na svjetskoj sceni prilično nedavno (sredinom 1980-ih). Novi tip ansambla uskoro dobiva priznanje ozbiljne kritike, a ugledni ga časopis Times proglašava «najboljim novim glazbenim formatom na svijetu». Europski stručnjaci s područja glazbe smatraju ovu vrstu ansambla jednom od najperspektivnijih u svojoj branši, o tome govori i činjenica da se akademske godine 2016/2017, na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu otvara magistarski studij upravo za ovaj tip sastava.

KALAMOS kvintet

Prvi i jedinstveni reed kvintet u široj regiji. Osnovan je 2013. godine u Zagrebu te u kratkom vremenu ostvaruje niz recitala na važnim pozornicama diljem Hrvatske. Članovi ansambla surađuju s vodećim orkestrima, kazališnim kućama, angažirani su u području glazbenog obrazovanja, studijskoj i festivalskoj produkciji. Bogato pojedinačno glazbeno iskustvo, širok spektar glazbenih ukusa te usavršavanje i studiranje kod vodećih svjetskih glazbenih umjetnika, čini ovaj kvintet jednim od vodećih puhačkih glazbenih sastava u Hrvatskoj.

Oboistica Katarina Grubić glazbeni je put odabrala motivirana svojim sestrama. U kvintetu ima majčinsku ulogu koju također uspjeva ostvariti u privatnom životu. Prelaskom na ljetno računanje vremena treba njoj 25 sati u danu kako bi uživala u svim nijansama majčinstva. Dašak je nježnosti u muškom kolektivu.

Bas klarinetist Rude Mimica osim glazbene uloge u ansamblu je i voditelj logistike, šef svih poslovnih putovanja te drži glavnu riječ u odabiru restorana. Kada je u pitanju roštilj, majstor je paljenja vatre i točenja ledenih pića.

Očajno pokušavajući usklađivati sve segmente privatnog i profesionalnog života, klarinetist Yaroslav Sadovyy preuzima sve više obaveza u nadi da će svemir sam razriješiti neke od njih. I kao u čarobnoj bajci, ponekad mu to uspjeva. Karakterno pripada skupini „uradi sam”, stoga je autor svih transkripcija za Kalamos kvintet.

Fagotist Matko Smolčić je veliki ljubitelj barokne glazbe, ali najveća radost mu je svirati Shostakovicha. Nastoji uvijek biti maskimalno realan i pohvatati sve vrapce, kojih je uglavnom jako puno. Golube na grani uglavnom ne dira. Ono što mu gotovo uvijek ne uspijeva jest čuvati i ne gubiti sve note, u čemu mu uvelike pomažu svi članovi kvinteta koji za svaku probu imaju spremne rezervne kopije njegove dionice, za svaki slučaj.

Aljaž Razdevšek, saksofonist i ljubitelj ovaca, prirode i poezije. Ne voli ulaziti u konflikte. Više od jedenja voli kuhati ali mrzi prati suđe. Umjetnički je vođa Big banda i pokušava voljeti sve glazbene stilove čak i kad nisu kvalitetni i inspirativni.


Repertoar ove vrste ansambla čine ogroman broj kompozicija suvremenih autora ali i mnoštvo transkripcija instrumentalne glazbe prošlih razdoblja – od renesanse do najmodernijih uradaka XXI stoljeća. Od svog osnutka Kalamos kvintet nastoji na isti način kroz novi glazbeni format prezentirati javnosti hrvatsku glazbenu baštinu. Program predviđenog koncerta posvećen je obradama i samom konceptu obrade ne isključivo kao načinu nadopune manjka izvornog povijesnog materijala, več kao načina istraživanja, transformacije povjesnih izvođačkih praksi, pronalaženju novih sonorističkih i semantičkih sadržaja. Kako sam format reed kvinteta bilježi nepunih četrdeset godina od osnutka prvog takvog ansambla, uz ogroman broj novonastalih originalnih djela velike napore se ulagalo i u prilagodbu novom formatu glazbene baštine prethodnih razdoblja. Valja istaknuti da taj pristup nije nov, a pribjegavalji su njemu u povijesti brojni skladatelji. Tako na programu će se naći treća suita Starih arija i plesova Ottorina Respighija, koja je zapravo autorskom obradom kompozicija različitih renesansnih i rano baroknih autora. Neoklasicistički pristup u odabiru oblika vidimo i u Bersinom ciklusu Po načinu starih “Aris de ballet” s time da autor odstupa od površnog historicizma prema sutonski intimno obojanim harmonijama. Sličan glazbeni izričaj pronalazimo u Menuet Antique Mauricea Ravela te Danze Antiche Ferrucia Busonia. Sasvim drugačiji pristup pronalazimo u kompoziciji Libro de Glosas Jose-Marie Sanchez Verdua. Kompozicija temelji se na motivima Trattado de glosas Diego Ortiza – prvog glazbenog priručnika iz sviranja viole da gamba, te na inventivni način primjenju suvremene izvođačke tehnike na materijalu 16 stoljeća. Slično tome Yaroslav Sadovyy odsupa od koncepcije običnog aranžiranja Osam sonata Tomassa Cecchinija, odnosno kompletno destrukturira prateći basso continuo u potrazi za modernijem utjelovljenjem te povijesne prakse.


*Narodno sveučilište Dubrava zadržava pravo izmjene programa.


Narodno sveučilište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 030
ns-dubrava@ns-dubrava.hr
Facebook Narodno sveučilište Dubrava

Kulturni centar i Infocentar
Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 050
www.ns-dubrava.hr
infocentar@ns-dubrava.hr

Dječje kazalište Dubrava
Cerska 1, 10040 Zagreb
tel. 01 2050 038
info@kazalistedubrava.hr
www.kazalistedubrava.hr
Facebook Kazalište Dubrava

Skip to content