MAJKA, DIJETE I IGRA

6. 3. – 19. 3. 1980.


(naslovnica kataloga)

 

BORKA AVRAMOVA


Djevojka stoji, 1978.

Najnovija serija radova koja umjetnica slobodno naziva „Glifima“ lirske su minijature u najplemenitijem značenju tih riječi, ne možda toliko zbog formata koliko po unutrašnjem linearnom i kolorističkom bogatstvu, pa preciznosti obrade i po neobičnoj sljubljenosti motiva i pozadine. Već ranije isticana povezanost s Avramove s bogatom umjetničkom baštinom njene domovine Makedonije očitovala se ovdje na posve nov način: uvođenjem plošno-ikoničkog tretmana i zlatne pozadine koja, kao i na drvenim ohridskim ikonama, treperi dubokim sjajem nekoga dalekoga i tajanstvenoga metaprostora.

Žarko Domljan
Iz predgovora u katalogu izložbe u Galeriji „Lotrščak“ u Zagrebu, 1978.

Katalog:
1. Žena, 1977., terakota, 28×26,5×8 cm
2. Žena II, 1977., terakota, 17x10x14 cm
3. Žena leži, 1977., terakota, 18x8x9 cm
4. Djevojka stoji, 1978., terakota, 68x24x21 cm
5. Igra, 1979., terakota, 27×9,5×11 cm
6. Razmišljanje, 1979., terakota, 28x16x19 cm
7. Iz ciklusa „Glifi“, 1974., obojena terakota s pozlatom
8. Iz ciklusa „Glifi“, 1974., obojena terakota s pozlatom
9. Iz ciklusa „Glifi“, 1974., obojena terakota s pozlatom

Borka Avramova rođena je 1924. godine u Tetovu. Završila je Gimnaziju i Umjetničku školu u Skoplju, a 1953. godine diplomirala je kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti u klasi profesora Kršinića. Od 1960. do 1963. suradnica je Majstorske radionice Frane Kršinića; 1961. izveden joj je spomenik „Pobjeda“ u Tetovu, a 1966. radi u Prilepu na kiparskom simpoziju „Mermer“.

Samostalne izložbe:
1954. Skoplje, Dom građevinara
1962. Zagreb, Salon ULUH
1962. Split, Salon ULUH
1964. Zagreb, Salon ULUH
1965. Milano, Galleria Montenapoleone
1965. Beograd, Salon ULUS
1966. Split, Galerija umjetnina
1966. Zadar, Moderna galerija
1967. Rijeka, Salon Doma JNA
1970. Skoplje, Umjetnička galerija
1972. Zagreb, Galerija „Dubrava“
1978. Zagreb, Galerija „Lotrščak“

 

DRAGICA CVEK-JORDAN


Praznik I, 1976. 

Sve je blisko i intimno, sve to pripada jednoj drugoj umjetnosti u kojoj su nepoznati grčevi, nemirni snovi, napetosti, strava ili hladna intelektualna spekulacija. Mislim, da se ponovo možemo približiti jednoj riječi za koju su nas uvjeravali da je opasna i da komplotira s malograđanima, to je riječ – ljepota. Ljepotu za kojom se okrećemo na ulici i za čije su razumijevanje nepotrebne teorije. Strah pred ljepotom bio je tako velik da se nije smjela spomenuti , tamo gdje je ona zaista postojala zamjenjivala se riječju poezija, a značile su isto. Eto, ovu ljepotu dovela je Dragica iz njenog progonstva.

Josip Depolo
Iz predgovora u katalogu izložbe u Galeriji „Josip Račić“, Zagreb, 1978.

Katalog:
1. Djeca, 1975./1976., ulje/platno, 86×115 cm
2. Mala nevjesta, 1976., ulje/platno, 60×50 cm
3. Vjenčanje, 1976., ulje/platno, 120×100 cm
4. Praznik I, 1977., ulje/platno, 100×130 cm
5. Igra, 1980., ulje/platno, 90×70 cm

Dragica Cvek-Jordan rođena je 1940. godine u Trnavi. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Stančića.

Samostalne izložbe:
1968. Zagreb, Salon ULUH
1968. Bruxelles, Galerie Europa
1969. Beograd, Galerija Doma JNA
1969. Sombor, Galerija KPC
1969. Rijeka, Salon Doma JNA
1976. Vinkovci, Galerija umjetnosti (s V. Jordanom)
1976. Rovinj, Zavičajni muzej
1976. Zagreb, Galerija Zagreb
1978. Bruxelles, Galerije Isy Brachot
1978. Knokke-le Zoute, Galerie Isy Brachot
1978. Zagreb, Galerija Josip Račić

Nagrade:
1969. Rovinj, Likovna kolonija, Nagrada ULUPUS-a za slikarstvo
1969. Zagreb, Salon mladih, Nagrada za slikarstvo
1970. Zagreb, Salon mladih, Nagrada SKOJA-a

 

NIVES KAVURIĆ-KURTOVIĆ


Brižne misli, 1979. 

I slike i crteži pružaju nam bogatstvo snova – svi likovi lebde, mijenjaju se i pretapaju, sve je u neprekidnom kretanju, u traženju i otkrivanju početka i novih spoznaja, jednog novog uzleta, jednog novog bivanja. Sve je na granici sna i jave, ovisno o vlastitom doživljaju i vanjskim impresijama. To slikarstvo, iako ispunjeno dvosmislenim situacijama, ipak je jedinstvo u svojem krajnjem cilju – u nalaženju prostora vlastitog trajanja i njegova smisla. Svaki put ponovo se susrećemo s likovima i oblicima koji žive s nama i u nama i s kojim smo u neprekidnoj vezi.

Ljubica Ramuščak
Iz predgovora u katalogu izložbe u Izložbenom salonu Muzeja Međimurja, Čakovec, 1979.

Katalog:
1. Raskošna plodnost, 1979., kombinirana tehnika/drvo, 179×70 cm
2. Ljudske simbioze 1979., kombinirana tehnika/drvo, ulje/platno, 200×87 cm
3. Vjenčanje, 1979., kombinirana tehnika/drvo, ulje/platno, 200×87 cm

Nives-Kavurić-Kurtović rođena je 1938. godine u Zagrebu. Akademiju likovnih umjetnosti završila je u Zagrebu 1962., a od 1962. do 1967. godine bila je suradnica u Majstorskoj radionici Krste Hegedušića. 

Samostalne izložbe:
U razdoblju od 1963. do 1979. godine priredila je 45 samostalnih izložaba u Zagrebu, Ljubljani, Subotici, Novom Sadu, Luzernu, Beogradu, Somboru, Vukovaru, Splitu, Osijeku, Kutini, Đakovu, Puli, Milanu, Beču, Badenu, Karlovcu, Torinu, Baselu, Labinu, Zrenjaninu, Varaždinu, Slavonskom Brodu (Glogovica), Bjelovaru i Čakovcu.

Nagrade:
Od 1964. do 1979. godine primila je 19 nagrada i pohvalu u Zagrebu, Somboru, Rijeci, Parizu, Grazu, Ečki, Zafru, New Yorku, Beogradu, Karlovcu i Tuzli. 

 

MARICA MAVEC-TOMLJENOVIĆ


Park Ribnjak, 1979.

Možda će se nekome učini čudnim, što sam već u poodmaklim godinama počela da se bavim slikanjem. Zbog prezaposlenosti kako to kod poljoprivrednika biva, a među njih se i ja ubrajam, pritajila se ta moja sposobnost. Dok su mi djeca pohađala školu često sam im pomagala kod crtanja, a i sama sam naučila poneki crtež.

Kasnije kad su mi djeca odrasla, osjećala sam neku prazninu i poželjela da se nečim bavim osim svog redovitog rada. Jednom prilikom dok sam crtala svoju unuku, nagovorila su me moja djeca da se intenzivnije posvetim slikanju. Jer je ta želja negdje duboko u meni tinjala. Kako sam uvijek žalila što se nisam zaposlila, bio je to način da pokažem, kako sam i ja sposobna da učinim nešto trajnije vrijednosti.

Trudim se da svaku sliku napravim čim ljepše, koliko je u mojoj moći, iako je to skopčano najčešće sa noćnim radom, jer mi u danu za to preostaje malo vremena. Volim da radim slike sa lijepim i ugodnim motivima iz našega života jer sam po prirodi optimista. Drago mi jr što će moja draga djeca imati moje slike kao uspomenu na svoju mamu.

Marica Mavec-Tomljenović
Vrapče, 7. travnja 1976.

Autobiografija iz kataloga prve samostalne izložbe u Galeriji „Dubrava“, Zagreb, 1976.

Katalog:
1. Zima, 1975./1976., ulje/platno, 35×45 cm
2. Naša obitelj, 1976., ulje/platno, 60×80 cm
3. Park Ribnjak, 1976., ulje/platno, 60×50 cm
4. Zimski ugođaj, 1977., ulje/platno, 60×46 cm
5. Izlet u prirodu, 1980., ulje/platno, 25×21 cm
6. Igra s mačkom, 1980., ulje/platno, 37×37 cm

Marica Mavec-Tomljenović rođena je 1920. godine u Radeču. Pučku školu pohađa u Zagrebu, a u istome gradu 1939. i maturira, a u I. ženskoj gimnaziji na Gornjem gradu. OD 1947. godine stalno živi u Vrapču,. Bavi se gospodarstvom i uzgojem cvijeća. Slika od 1970. godine učlanjena je u Društvo naivnih likovnih umjetnika Hrvatske. 

Samostalne izložbe:
1976. Zagreb, Galerija “Dubrava”

Skupne izložbe:
Izlaže od 1972. u Münsteru, Trebnju (Galerija Samorastnikov), Zlataru (Galerija izvorne umjetnosti), Svetozarevu, (Galerija samoukih likovnih umjetnika), Zagrebu (Galerija primitivne umjetnosti), Grazu, Beču, Sanskome Mostu, (Majsko dugovanje), Parizu i u drugim gradovima u zemlji i inozemstvu. 

 

TONKA PETRIĆ

Crta joj putuje sporo, kao da zapinje. Opasava široko, zahvat zna biti širi od zadane četvorine papira. Svojim neponovljivi potezom, krupnim oblicima, u stanju je s malo osvojiti otvorenost čiste površine, dati joj značaj. No ne određenjem stvarnog prostora, kojem ova slikarica manje teži, nego onaj koji se očituje kao znatiželjan rez u psihu. Iskustvo crteža koristilo je slikama…

Guido Quien
Iz predgovora u katalogu izložbe za Galeriju „Vladimir Nazor“, Zagreb, 1978.


Bambolla, 1978.

Katalog:
1. Djevojčica s patkom, ugljen/papir, 45×63 cm
2. Vabljenje, ugljen/papir, 45×63 cm
3. Djevojčica s konopom, ugljen/papir, 45×63 cm
4. S pticom u ruci, ugljen/papir, 45×63 cm
5. Zbliženje, ugljen/papir, 57×80 cm
6. Na Korzu, ugljen/papir, 63×80 cm
7. Vesele igračke, ugljen/papir, 58×79 cm

Tonka Petrić rođena je 1939. godine u Splitu. Akademiju likovnih umjetnosti i Specijalni slikarski tečaj završila je u Beogradu. Godine 1967. boravila je u Parizu.

Samostalne izložbe:
1962. Split, Dom kulture
1963. Split, Salon Galić
1963. Wuppertal, Gallerie Caleidoscop
1963. Remscheid, Heimat museum
1964. Düsseldorf, Galleria Auman
1964. Pariz, Gallerie St. Placide
1964. Split, Salon Matice hrvatske
1969. Zagreb, Salon HDLU
1970. Zagreb, Klub novinara
1971. Zagreb, Galerija mladih (Galerija „Dubrava“)
1973. Zagreb, Salon HDLU
1976. Zagreb, Salon HDLU
1977. Zagreb, Galerija „Lotrščak“
1977. Beograd, Galerija Kolarčevog univerziteta
1978. Zagreb, Galerija „Vladimir Nazor“


(iz knjige dojmova)

Skip to content