Skip to content

MILENA LAH

Ptice – 19. 4. – 29. 4. 1982.


(naslovnica kataloga)

Kiparski govor je posredan, govori kroz oblik u materijalu. Za ostvarenje toga govora potrebno je vrijeme. Skulptura se može reproducirati, o njoj se može pričati, ali ona počinje živjeti i vri­jediti tek onda kada govori sama za sebe, postane spoznajna je­dinica – svjedočanstvo vremena, bez obzira na položaj zemlje, njezinu geografsku širinu i dužinu.

Skulptura je vremenski produžena misao oformljena u materijalu, prisutna u prostoru. Trodimenzionalno govori iz svih vremena, bilježi narode, otkriva sveukupno prisustvo postojećeg u vremenu. gdje i kada počinje sažimanje misaonoga formiranja rada, u kojim tkivima, poslije kakvih stimulacija pojedinaca ili naroda, kretanja medija prostora i intenzivnog selekcioniranja rada?

Rad u skupini na simpoziju donosi napon, superpoziciju rada i razmišljanja. Napon rada nalazi se između misaonoga i realnoga zahvata, ekonomskoga limita, materijala, između vremena, fizičkih i artističkih mogućnosti. Stvarati nova urbane površine u pri­rodi, u parku, na trgu, uz prisustvo ljudi-prolaznika, u međusob­noj spoznaji rada kipara i materijala, znači stvoriti – za naše vrijeme – novu vidljivost u materijalu.

Milena Lah

Katalog:
1. Ptica 1, 1966./67., gips
2. Ptica 2, 1966./67., gips
3. Ptica 3, 1966./67., gips
4. Ptica 4, 1966./67., gips
5. Ptica 5, 1966./67., gips
6. – 9. Skupina ptica , 1966./67., bronca
10. Galeb – oslobođenje, 1968., gips
11. Galebovo oko, 1968., gips
12. Tromba marina, 1968., gips
13. Galeb, 1968., gips
14. Pokrenuti oblik (fotografija, Krastal 1968., kamen)
15. Galebovi lete (fotografija, Labin 1970., kamen)
16. Galeb (fotografija, Neumarkt Opf. 1974., kamen)
17. Galeb koji hoda (fotografija, Nad Nreuznach 1975., kamen)
18. Tri galeba (fotografija, Aranđelovac 1976., kamen)
19. Plavi galeb, 1962./79., ulje na platnu

Milena Lah rođena je u Sv. Križu u Slovenskome primorju. Gimnaziju je pohađala u Mariboru i Zagrebu. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti kiparstvo, u klasi profesora Vanje Radauša (1949.), a potom je bila suradnica Majstorske radionice Vanje Radauša (1949./1950.). Prvi puta izlaže ba skupnoj izložbi Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske (danas: Savez hrvatskih društava likovnih umjetnika) u Zagrebu, 1950. Godine. Samostalno istupa četiri godine poslije, isto u Zagrebu. U svemu je sudjelovala na oko 170 skupnih priredaba, u zemlji i inozemstvu. Tematska izložba „Ptice“ u Galeriji „Dubrava“ 23. Joj je samostalna izložba. Od 1980. je potpredsjednica „Evropskog simpozija St. Margarethen“ u Austriji. Članica je nekoliko međunarodnih kiparskih simpozija, na kojima redovito sudjeluje od 1963. (Kostanjevica na Krki, „Forma viva“). Gotovo sve skulpture na simpozijima izvela je u kamenu.


(iz knjige dojmova)