Skip to content

Izložba Ane Marije Botteri i Josipa Botterija Dinija u Galeriji Vladimir Filakovac

U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, 10040 Zagreb, otvara se 7. prosinca u 20.00 sati izložba Ane Marije Botteri i Josipa Botterija Dinija pod nazivom “Svetost tišine”. Izložba je otvorena do 18. siječnja 2021., radnim danom od 10.00 do 20.00 sati. Ulaz je slobodan. Otvorenje izložbe održat će se u skladu s propisanim epidemiološkim mjerama. 


ANA MARIJA BOTTERI I JOSIP BOTTERI DINI

Svetost tišine – 7. 12. – 18. 1. 2021.


Ana Marija Botteri

SVETOST TIŠINE

Najpoznatija skladba u povijesti, popularna širom svijeta, Gruberova Tiha noć, sveta noć, upisana je u djela božićne tematike Ane Marije Botteri i Josipa Botterija Dinija. Nadahnuće za riječi, glazbu i sliku, vjerom i zanosom nalazili su u opisu evanđelista Luke, te vlastitim umjetničkim interpretacijama veličanstvenom događaju Isusova rođenja daju svjetlo svojega talenta. Bit pristupa afirmiranih hrvatskih umjetnika, Josipa i Ane Marije, oca i kćeri, u srodnom je osjećaju svetosti i tišine, stanja transcendentalnog ozračja. Naslutiti tišinu bezmjerja u svetosti i obrnuto, podrazumijeva molitvu na putu u Betlehem i ispunjenje doživljenim, te vraćanjem u svakidašnjicu. Josip i Ana Marija više puta prolaze taj put, nalaze Svetu obitelj, pastire i kraljeve, čuju anđeosku pjesmu Glorija inexcelsis Deo i tako obdareni stvaraju djela s Božićem u srcu i duši. Tišina u svetosti proizlazi iz intimnosti božje prisutnosti darovane čovjeku, sa zadatkom umjetniku da prisnošću i toplinom izraza opredmeti neizrecivo. Uz to, da istodobno u slici božićne noći traju treptaji dječje začudnosti i mudrost starijih.

I Josip i Ana Marija Botteri poniranjem u sebe, svojim umjetničkim stavom slikaju kako kistom tako i vjerom, svjedočeći o Kristovu dolasku na svijet. Postoji zajednički ikonografski okvir, poštivanje klasičnosti, preobražene modernim slikarskim rukopisom. Vidljivog u pojedinačnoj iskrenosti traganja, vodilje slikarske misli, u kompozicijama odmjerenog reda i ritma, inventivnoj razradi oblika, kolorističkim suptilnim nijansama ili čitkim jednolikim pojasevima boje.

Uz različitosti u opusima na ovoj izložbi, postoji zajednička crta branjenja ljepote i idealizacija u prikazu religiozne tematike. Bez oporosti, već s viđenjem nebeskog u kalu zemnog, s produhovljenošću realiteta. Kao da su značajke talijanske renesanse (po drugačijim stilskim načelima) ušle u ugođajnost scena, gdje se u svečanosti svetosti očitavaju neka univerzalna načela sakralne umjetnosti. Sadržaj životnih grubosti i tjeskoba prenijet je u sklad formi i ugođaja, sa zbiljom u dodiru neba i zemlje.

U ostvarenjima, uz već spomenutu svetost i tišinu, egzistira i drugi, par boje i svjetla. Shvaćenih i kao nadnaravnih, simboličnih kategorija, boja plemenitih čistoća, uzdignutih svjetlom i umirenom tonskom suzdržanošću. I kod Josipa i Ane Marije Botteri, izvor kolorističkih kancona je u mediteranskoj blistavosti boja, u pogledima na ukupnost krajolika i nasljeđu kromatske elementarnosti dragog prostora. Palete, najčešće s izvedenicama plavog, najmeditativnije boje slikarstva. U “razgovoru” sa svjetlom, riznicom duhovnosti slika, koje akcentuiranjem betlehemske štalice u mističnosti prirode donose znakovitost aureole, silnica osluškivanja i primanja radosne vijesti. Svjetlo njegujući strukture opne figurativnog, pretvara tvarno u optiku nematerijalnog, snagom i nježnošću svjetla koje rastvara tamu. Neovisno o tome širi li se pritajenim intenzitetom površinom, ili uzdiže bljeskom sukus sadržaja. Uprisutnjenog i u naznaci blage stilizacije kod Josipa Botterija Dinija, ali i minucioznosti u tvorbi detalja kod Ane Marije Botteri. Dominantni prikaz Josip sjajno uravnotežuje i s drukčijim sastavnicama. S fragmentima znanih splitskih veduta, crtežima motivskog proširenja uz jezgru prizora, a Ana Marija (primjerice u raskoši florealnog) otvara se pulsu vrijednosti palete. Dvije samostalne izložbe u jednoj, jakih osobnih autorskih pečata, sa zajedničkim obiteljskim nazivnikom.

Umjetnosti s djelima bliske stilistike i izrazite poetičnosti koja uz vrhunsku likovnost nosi i blagoslov.

Stanko Špoljarić


Josip Botteri Dini


Ana Marija Botteri

Ana Marija Botteri rođena je 1971. u Splitu. Završila je Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn u Splitu. Godine 1993. diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu kod prof. Đure Sedera. Studijski je boravila u Parizu, Milanu, Veneciji i Beču. Bavi se izradom mozaika i vitraja. Član je HZSU-a i HULU-a. Izlagala je na pedeset samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Djela joj se nalaze u zbirkama: Nadbiskupski ordinarijati Split, Dubrovnik i Maribor, Muzej Grada Kaštela, Franjevački samostani Humac i Rama – Bosna i Hercegovina, samostan Karmel sv. Ilije – Bosna i Hercegovina, Dominikanski samostan – Bol, Galerija Zvonimir – Zagreb i Galerija Razvid– Zaprešić. Ateliers Varan, Centre de formation à la réalisation documentaire, Pariz, snimio je kratki dokumentarni film o Ani Mariji Botteri, dok je sa svojim ocem Josipom Botterijem Dinijem slikala u Parizu 2011. godine. Permanentno izlaže svoje radove u Atelijerima Botteri u Splitu i Bolu. Živi i radi u Splitu i Bolu na otoku Braču.

Popis izloženih radova:
1. Betlehem, 1990., gvaš/karton, 21×33 cm
2. Gospa s Isusom (triptih), 2006., akrilik/drvo, 3x30x40 cm
3. Sveta noć (triptih), 2006., akrilik/drvo, 3x30x40 cm
4. Tiha noć, 2010., akrilik/platno, 50×35 cm
5. Anđeoska uspavanka, 2011., akrilik/platno, 46×61 cm
6. Tri kralja, 2011., akrilik/platno, 50×70 cm
7. Anđeo, 2012. akrilik/platno, 70×60 cm
8. Sveta noć, 2012., akrilik/platno, 60×50 cm
9. Sveta noć, 2014., akrilik/platno, 70×80 cm
10. Sveta noć, 2015., akrilik/platno, 100×70 cm
11. Betlehem, 2015./2016., akrilik/platno, 24×35 cm
12. Anđeo, 2018., akrilik/karton, 29×20 cm
13. Sveta noć, 2018., akrilik/papir, 21×29 cm
14. Tiha noć, 2018., akrilik/platno, 50×60 cm
15. Sveta obitelj, 2019., akrilik/platno, 5×19 cm
16. Tiha noć, 2019., digitalni tisak/papir, 19×29 cm
17. Rajska svjetlost, 2020., akrilik/platno, 8×43 cm
18. Tiha noć, 2020., akrilik/karton, 21×29 cm
19. Tiha noć, 2020., akrilik/platno, 21×29 cm
20. Tiha noć, 2020., akrilik/platno, 10×19 cm
21. Tiha noć, 2020., akrilik/platno, 19×24 cm
22. Tiha noć, 2020., akrilik/platno, 41×29 cm


Josip Botteri Dini

Josip Botteri Dini rodio se 1943. u Zagrebu. Diplomirao je slikarstvo kod prof. Miljenka Stančića 1968. Samostalno je izlagao više od stotinu puta u zemlji i svijetu: Pariz, Milano, Frankfurt, Padova, Toronto, Los Angeles, Ljubljana, Zagreb, Mostar, Split, Dubrovnik i drugdje. Bavi se izradom mozaika i vitraja. Najznačajniji dio njegova opusa sakralnog je nadahnuća: Melbourne – crkva Svetog Križa, Split –crkva svetog Dominika, Bol –samostan dominikanaca, Pula – crkva svetog Ante, Porto d’ Ascoli– crkva Krista Kralja, Wulkaprodersdorf (Austrija) – crkva Svetog Križa, Beč – kapela Apostolske nuncijature, Dubrovnik – samostan dominikanaca… Djela mu se nalaze u: zbirci Vatikanskog muzeja, Galeriji Branislav Dešković u Bolu, Galeriji umjetnina u Splitu, Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu, Muzeju grada Šibenika, zbirci Zagrebačke nadbiskupije i zbirci Biškupić. Bio je profesor je na Likovnoj akademiji u Splitu. Godine 1995. primio je odličje Reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića za osobite zasluge u kulturi, a 2016. godine dobio je nagradu Andrija Buvina za izniman doprinos kršćanskoj kulturi. Bio je ravnatelj Galerije umjetnina Split i Galerije umjetnina Branislav Dešković u Bolu na Braču.

Popis izloženih radova:
1. Rođenje Kristovo (po Radovanovu portalu – Trogir), 1996., akrilik/platno, 80x100cm
2. Tri kralja (po Hrvojevu misalu), 1996., akrilik/platno, 80×100 cm
3. Badnja večer, 2000., serigrafija/papir, 33×40 cm
4. Božićna noć, 2001., akrilik/platno, 20×15 cm
5. Splitski Božić, 2005., serigrafija/papir, 27×37 cm
6. Mir božićne noći, 2007., akrilik/platno, 50×60 cm
7. Tri kralja, 2009., akrilik/platno, 19×24 cm
8. Porođenje Djetića, 2010., akrilik/platno, 25×20 cm
9. Rođenje Isusovo, 2011., akrilik/platno, 40×30 cm
10. Sveta obitelj, 2011., serigrafija/papir, 32×25 cm
11. Poklonstvo kraljeva, 2015., akrilik/papir, 22×68 cm
12. Sveti Josip, 2017., serigrafija/papir, 60×50 cm
13. Anđeo Gabrijel, 2018., akrilik/platno, 18×24 cm
14. Navještenje, 2019., akrilik/platno, 70×50 cm
15. Povijest Splita, 2019., akrilik/platno, 80×120 cm
16. Rodio se Bog i čovjek, 2020., akrilik/platno, 40×50 cm


Ana Marija Botteri


Josip Botteri Dini

fotografije s otvorenja izložbe snimio Čedomil Gros


(iz knjige dojmova)