NAJFOTOGRAFIJA 15. MEĐUNARODNOG ULIČNOG FESTIVALA „CEST IS D`BEST“

27. 6. – 14. 7. 2011. 


Vlasta Štalekar: Igre s vatrom

Naša je svakodnevica neraskidivo vezana za fotografiju, koja je u mnogo-čemu zamijenila pisanu riječ, a informacija koju ona prenosi govori više od tisuću riječi, što je uostalom već poznata izreka. Osim toga utjecaj modernog vremena na fotografiju preko drugih grana umjetnosti, visokorazvijene digitalne tehnike i tehnologije i komunikacije, nikad nije bio veći.

Danas mnogi ljudi posjeduju fotoaparate i ostalu fotografsku opremu te je koriste za različite prigode i iz različitih pobuda, namjena i zadaća. Imajući to u vidu, Kraljevi ulice, organizatori 15. Cest is d’ Best − međunarodnog uličnog festivala − neposredno su pred početak festivala objavili natječaj za najbolju festivalsku fotografiju. Polazeći od uloge i važnosti spomenutog kulturnog događanja, posebno kada je riječ o uspješnoj i značajnoj tradiciji, sudionici natječaja trebali su udovoljiti zahtjevu da njihove fotografije pored informativnog i dokumentarnog obilježja posjeduju i značajke umjetničke fotografije.

Na natječaj se javilo 30 pojedinaca sa 198 fotografija snimljenih na brojnim, osobito na najatraktivnijim i najuzbudljivijim priredbama i festivalskim događanjima. Među njima je najviše onih autora koji su na početku ozbiljnijeg bavljenja fotografijom, ali i priličan je broj renomiranih umjetnika iz vrha zagrebačke fotografske scene.

Smatram da mnogobrojni fotografi, koji prije svega traže svoj umjetnički izričaj u life i novinskoj fotografiji, slijede nauk i praksu svjetski poznatog francuskog fotografa Henrija Cartier-Bressona, odnosno njegovu misao vodilju da fotografija mora prenijeti poruku, izraziti smisao, pobuditi osjećaje i otkriti dublju istinu u pojavama i događajima. Takva se fotografija ne stvara bilo kada, nego upravo u onom „odlučujućem trenutku“ u kojem neka radnja otkriva svoj dublji smisao i istinu, a upravo je zadatak fotografa da to iskoristi i snimi. Bressonovu sposobnost da objektivom „uhvati“ ključni − odlučujući trenutak, zatim njegovo oštro oko i specifične metode rada te komentare o teoriji i praksi fotografije prihvatili su mnogi svjetski fotografi koji ga slijede i danas. Bresson je bio prvi majstor fotografije, koji je uličnu foto-grafiju i obično škljocanje − „snap shooting“ − razvio do razine umjetnosti. Iako je on danas mnogima uzor, teško ga je slijediti. To postižu tek rijetki!

Stručno ocjenjivačko povjerenstvo u sastavu Vinko Šebrek, dugogodišnji predsjednik, a sada počasni predsjednik Fotokluba Zagreb, Dijana Nazor, profesorica likovne umjetnosti i afirmirana svestrana umjetnica, i Renato Pejković, fotoumjetnik s domaćim i međunarodnim počasnim fotografskim zvanjima, za izložbu je izabralo 55 fotografija 19 autora, od čega su tri fotografije nagrađene, a tri pohvaljene. Prvu nagradu osvojila je Vlasta Štalekar za fotografiju „Igre s vatrom“, drugu nagradu Zvonko Radičanin za fotografiju „Utrka“ i treću nagradu Đurđica Kocijančić Šnidarić za fotografiju „Zarobljena“. Pohvale su zaslužili: Andro Galinović za fotografiju „Koga ti izazivaš“, Biljana Knebl za fotografiju „We love Pop-corn“ i Robert Ravnić za fotografiju „Hej“.

Valja reći da odabrani radovi za izložbu, a posebno oni nagrađeni i pohvaljeni, potvrđuju autore kao nadarene i angažirane osobe. Fotografirajući prizore iz uličnog života svoga grada vezane za specifičnu ulično-festivalsku umjetnost, dakle bilježeći svoje vrijeme, autori su stvorili dokumente iz života svakidašnjeg, snagom i istinitošću. Ta je umjetnička snaga zauvijek upamtila autentičan život festivalske ulice, produžujući joj život u vječnost.


Zvonko Radičanin, AFIAP: Utrka


Robert Ravnić, AFIAP: Hej!


Andro Galinović: Koga ti izazivaš?

PRIHVAĆENI RADOVI:

1. nagrada: Vlasta Štalekar: Igre s vatrom
2. nagrada: Zvonko Radičanin, AFIAP: Utrka
3. nagrada: Đurđica Kocijančić Šnidarić: Zarobljena

Priznanje – Andro Galinović: Koga ti izazivaš?
Priznanje – Biljana Knebl: We love Popcorn
Priznanje – Robert Ravnić, AFIAP: Hej!

Irena Cesarec: Kiša na Cest’u
Davor Curić: Na jednoj nozi
Andro Galinović: Daredevil na monociklu; Zombie look Vladimir Groš: Stratosphere II; Stratosphere IV
Senka Jurković Gros, II FKZ: Do sunca i natrag
Biljana Knebl: Looking for Treasure; Wooow!
Jadranko Markoč: Pliz daj jedan liz; Zarobljena
Mario Radaković: Freestyle; Ideee…; Cest u kugli; Afrika u Zagrebu; Ja mrzim lampe!; Gravitacija?
Zvonko Radičanin, AFIAP: African acrobats
Robert Ravnić, AFIAP: BijegZZ; Na jeziku; Mali svijet; Zanos Nenad Reberšak, ULUPUH: Diabolo; Zrinjevac; Puhanje; Pogled; Igra; Klaun; Harmonika
Davor Širanović: Kišna svirka
Andrea Solar: Klaunov poljubac; Gutač vatre
Ksenija Španec: Otpuhnuti brige; Zippani svijet; Srce na dar; Teške brige
Vlasta Štalekar: Čisto bijeli; Najcrtež; Festival za pet; Mjehurići Ivica Trubić: Nafsi, duo; Che Cirque, crystal ball; Nafsi, trio Petar Tudja: Tako se vozi bickl;  Miči mi se s ramena; Zurenje; Svojeglavi bicikl
Tomislav Veić: Tango esencija strasti; Tango


Đurđica Kocijančić Šnidarić: Zarobljena


Biljana Knebl: We love Popcorn

Izvan konkurencije:
Dijana Nazor: U bojama Cesta; U očekivanju
Vinko Šebrek: Cest la vie, mon chéri; La vita è bella
Renato Pejković, AFIAP: Krik; Pozer
Čedomil Gros, AFIAP: Poljubac; Viktorija Novosel


Zvonko Radičanin, AFIAP: African acrobats

fotografije s otvorenja izložbe snimio Željko Šturlić

Skip to content