Skip to content

Izložba Koraljke Kovač, Ivana Kovača i Mije Vesovića u Galeriji Vladimir Filakovac

U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 14. rujna u 19 sati izložba KORALJKE KOVAČ, IVANA KOVAČA i MIJE VESOVIĆA pod nazivom “Preslojavanja obiteljske memorije”. Izložba je otvorena do 1. listopada 2020., radnim danom od 10 do 20 sati. Ulaz je slobodan.


KORALJKA KOVAČ, IVAN KOVAČ I MIO VESOVIĆ

Preslojavanja obiteljske memorije – 14. 9. – 1. 10. 2020.


Mio Vesović

Preslojavanja obiteljske memorije ambijentalna je vizualna priča u kojoj je prostor galerije sastavni i sjedinjujući element višeslojnoga i višedimenzionalnoga prostorno-likovnoga projekta u čijoj je podlozi narativ. Koncepcija je tu združila troje autora različitih medija, likovnih disciplina, umjetničkih pristupa, orijentacija i postupaka, kako bi se vizualno ispričala intimna obiteljska priča jednoga od autora – suvremene umjetnice Koraljke Kovač. Priča o preslagivanju i arhiviranju obiteljske memorije; o identitetu i genskom kodu; o duhovnom zajedništvu i kolektivnom sjećanju; o dodirima i transgresijama prošlosti i sadašnjosti. Priča koju je Koraljka Kovač osmislila kao svoj autorski autobiografski vizualni zapis, koji govori o njezinoj osobnosti i njezinoj obitelji, pa je u nju uključen, sa svojim radovima i slikar Ivan Kovač, njezin otac. Koncepciju je autorica bazirala na momentima preslojavanja i interakcijama. Na susretu staroga i novoga, tradicionalnoga i suvremenoga, pronađenoga i novostvorenoga. Također ju je bazirala na snazi protoka zajedničkih energija i na prožimanju nasljeđa predaka ovovremenim iskustvima. Na suvremenim pričama i kolektivnim sjećanjima u obiteljskom polju, kao i na predmetima memorije: starim fotografijama iz obiteljskih albuma, predmetima-uspomenama i pričama ispričanim kroz tradicionalne – “starinske”, slikarske motive. Temeljila ju je i na generacijskim vezama, a onda i na povezanosti prošloga i sadašnjega, lokalnoga i globalnoga, baštinjenoga i istraživačkoga, zabilježenoga i memoriranoga te tradicionalnoga i suvremenoga (ovdje se to odnosi na slikarstvo Koraljke Kovač i Ivana Kovača). Najposlije, koncepciji je pridodana i kategorija zajedništva, gdje su združeni različiti prostori i vremena, ali istodobno i elementi istih gena i iste krvi, istih razmišljanja i istog misaonog sklopa. Zajedništva gdje se detektira ista likovna šifra upisana u “genski kôd”, koja u generacijskim relacijama jedne obitelji ima dugoročnu kreativnu pokretačku snagu.

Ambijentima se danas često vole pričati priče i one se čitaju sa zanimanjem, jer je tu uključena aktivna komunikacija i sukcesivno iščitavanje narativnih elemenata kretanjem kroz prostor. Ambijent omogućuje ulazak promatrača u djelo (u personalnu zonu umjetnika), hod kroz njega i direktnu percepciju (“pogled izbliza”) te time bolje i kompletnije značenjsko razumijevanje. Prostor je ovdje sastavni dio djela, a promatrač aktivni sudionik. Tako je i kod Preslojavanja obiteljske memorije Koraljke Kovač. Autorica je svoju ambijentalnu priču osmislila iz potrebe da prikazom fragmenata povijesti obitelji skicira sliku o svojoj osobnosti i svojoj cjelokupnosti; svome identitetu i integritetu; svojim sjećanjima i svojim korijenima. Ali uz to da definira i odnos prema prostoru i vremenu koji je okružuje; odnos prema zajednici u kojoj živi i iz koje potječe, kako bi likovno oblikovala i odredila svoj životni krajolik. Ambijent se zato sastoji od umjetničinih suvremenih apstraktnih slika, crteža i akvarela, tekstilnih instalacija i kolaža, ready-made objekata i obiteljskih memorabilija, što stoje u svojevrsnom kontrapunktu prema realistično-romantičnim, ali izvedbeno-znalačkim pejzažima uzmorja – marinama i vedutama primorskih gradova Ivana Kovača. Stoje i u nekom specifičnom suglasju s print-fotografijama i kolažima Mije Vesovića, “kreativnog komentatora vremena u kojemu valja ostaviti svoj trag”, koji svoje kolaže, kao i Koraljka, bazira na preslojavanju i interakciji, slažući elemente svoje osobne priče uklopljene u jednu urbanu povijest. Zanimljivo je, pritom, da, unatoč razlikama između ovo troje autora, u cjelini tu vlada suglasje – neko duhovno zajedništvo i unutarnji dijalog; iste vibracije i usklađeni ritam; međusobna vizualna ravnoteža. Isto tako, tu se događa i transpozicijska igra, ali i transgresija, dok likovni vokabular (posebno kod Koraljke Kovač, ali i kod Mije Vesovića) slijedi zakonitosti suvremene umjetnosti, koje ukidaju klasična ograničenja i dopuštaju slobodu modifikacije.

Priču o sebi i svojoj obitelji Koraljka Kovač uvlači u suvremeni kontekst, interpretirajući je u skladu s novom umjetničkom praksom i novim likovnim postupcima. U pristupu pokazuje visoku osjetljivost za prirodu i strukturu materijala, a posebno za odnos taktilnih, plastičkih i pikturalnih elemenata. Njezine slike, crteži i objekti apstraktna su polja bez oznaka granica, a strukturalnost i materičnost glavne su im izražajne karakteristike. Potezi i linije uvijek su elementarni, izranjajući iz podloge (“memorijskog polja”) poput tragova ili poput arhivskih dijagrama, oblikujući njezin prepoznatljivi identifikacijski vizualni kôd. Boja koja prevladava je plava, Koraljkina omiljena i za nju karakteristična i ona je okidač i poticatelj osjetilnog doživljaja, omogućujući zbog svoje višeslojne simbolike svaki put, pogotovo ovdje, ojačanje direktne, neverbalne komunikacije s publikom.

Višnja Slavica Gabout

 

KORALJKA KOVAČ


Koraljka Kovač

Koraljka Kovač rođena je 1971. godine u Zagrebu. Završila je Slikarski odjel Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a 1991. godine upisala Slikarski smjer Pedagoškog odjela zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti. Diplomirala je 1999. godine u klasi prof. Zlatka Kesera. Članica je HDLU-a od 1998. godine. Bavila se animiranim filmom i ilustracijom. Bila je članica grupe Daklelososi i udruge Punkt. Do sada je održala 57 samostalnih i sudjelovala na 78 skupnih izložaba u zemlji i inozemstvu. Sudjelovala je na više kolonija, projekata i rezidencija, vodila likovne radionice za djecu i odrasle. Dobitnica je Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno radi kao izvanredna profesorica u umjetničkom području na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, u Zavodu za dizajn tekstila i odjeće. Ostvarila je, kao mentorica, 33 autorske koncepcije sa studentima. Živi i djeluje u Zagrebu.

Samostalne izložbe:
1994. Zagreb, Galerija knjižare Moderna vremena, izložba slika Prokleto puno srca
1994. Zagreb, Galerija Doma hrvatskih likovnih umjetnika, izložba slika i crteža Inspiracija života
1995. Zagreb, Klub Gjuro II, izložba slika
1996. Zagreb, Galerija knjižare Moderna vremena – Kinoteka, izložba slika
1996. Zagreb, Klub Gjuro II, izložba slika
1997. Zagreb, Galerija CEKAO, ciklus slika Priče i Bube, s Carmen Bačura
1997. Leibnitz (Austrija), Gallerie am Hauptplatz, izložba slika
1998. Zagreb, Europski dom, izložba slika, s Idom Mati
1998. Zagreb, Studentski centar, izložba slikocrteža Papira dodir I
1999. Zagreb, Trgovačka banka, izložba slikocrteža
2001. Zagreb, Galerija Gradska, izložba slika Papira dodir II
2002. Zagreb, Galerija Matice hrvatske, izložba slika Priče II
2002. Križevci, Galerija Matice hrvatske, izložba slika Soba za goste – ambient
2002. Rijeka, Galerija Kluba Gal, izložba slika na papiru Soba za goste
2002. Zagreb, Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, izložba slika na platnu Soba za goste
2003. Požega, Galerija Hajdarović, izložba ulja na platnu Soba za goste 2
2003. Karlovac, Galerija ZILIK, izložba ulja na platnu Soba za goste 3
2003. Pečuh (Mađarska), Pincegaleria, izložba slika na platnu i papiru Sobe za goste 3
2004. Rijeka, Galerija Kluba Gal; Erste klub, izložba ulja na platnu Soba za spavanje
2004. Zagreb, Galerija Beck, izložba ulja na platnu iz ciklusa Prostor meditacije
2004. Zagreb, Galerija Bernardo Bernardi, izložba slika na papiru Uslojavanje strukturalne materije
2005. Berlin (Njemačka), Prima Center Berlin, izložba Prostor i meditacije 2, u organizaciji MSU-a
2005. Samobor, Galerija Prica, Otvoreni prostori
2006. Zagreb, Booksa, Meditacija na plavo
2006. Opuzen, Likovni salon, izložba iz ciklusa Samo za goste
2006. Sinj, Galerija Galijotović, izložba iz ciklusa Samo za goste
2007. Zagreb, Klub Fanatic, izložba slika na papiru Fly me to the Moon
2007. Zagreb, Galerija Marisall, Varijacije u plavom
2007. Križevci, Galerija ‘K’ – Klub kulture, izložba slika na papiru Fly me to the Moon
2007. Malinska, Galerija sv. Nikole, Varijacije u plavom
2007. Zagreb, Galerija Vladimir Bužančić, Šume
2008. Grožnjan, Galerija Fonticus, Fly me to the Moon, s Nenom Mikulićem
2008. Zagreb, Galerija HPB
2008. Varaždin, Galerija Zlati ajngel, Zelena suglasja i protuglasja
2008. Zagreb, Galerija Matice hrvatske, sa Sonjom Dizdar i Robertom Vilić
2009. Split, Dioklecijanovi podrumi, izložba slika, sa Sonjom Dizdar i Robertom Vilić
2009. Kaštel Lukšić, Muzej grada Kaštela, izložba slika na papiru Varijacije u zelenom
2009. Zagreb, Medijateka Francuskog instituta, slike na papiru Varijacije u zelenom
2009. Čakovec, Galerija Centra za kulturu Čakovec, slike na papiru Varijacije u zelenom
2010. Novi Vinodolski, Galerija Turnac, U boji
2011. Zadar, Galerija sv. Dimitrija, izložba slika Power of the Sun
2011. Koprivnica, Galerija S, izložba slika
2011. Šibenik, Galerija sv. Krševana, izložba slika Power of the Sun
2012. Kastav, Galerija crkvice sv. Trojice, svjetlosno-zvučna instalacija Fly me to the Moon
2012. Zagreb, Studio Moderne galerije “Josip Račić”, svjetlosno-zvučne instalacije i slike Moonlight
2012. St. Polten (Austrija), Galerie St. Polten, izložba slika Power of the Sun, u organizaciji MSU-a
2013. Rovinj, Galerija sv. Tome (Rovinj art program), izložba slika Power of the Sun
2014. Zagreb, Galerija Karas, Istraživanje značenja različitih ponavljajućih likovnih elemenata unutar vlastitih umjetničkih diskursa, projekt zajedno s Paulinom Jazvić i Andreom Pavetić
2015. Zabok, ReGalerija – Regeneracija, izložba slikocrteža Power of the Sun
2016. Zagreb, Galerija Nest, izložba slikocrteža na papiru i bilježnica Pariški ciklus
2017. Zagreb, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Galerija Bačva, Dnevnik K. K.
2017. Umag, MMC galerija Pučkog otvorenog učilišta “Ante Babić”, Unutarnji krugovi
2017. Šibenik, Galerija sv. Krševana, Dnevnik K. K.
2018. Zagreb, Galerija Buljat, Dnevnik K. K. 2
2018. Crikvenica, Gradska galerija Crikvenica, Unutarnji krugovi/Varijacije i modifikacije
2019. Križevci, Galerija K2, izložba slikocrteža na papiru Segment cjeline
2020. Zagreb, Galerija Filakovac, Preslojavanja obiteljske memorije, s Miom Vesovićem i Ivanom Kovačom

Umjetničko usavršavanje i studijski boravci:
1999. Mainz (Njemačka), Kunst in der Stand city festival, zajedno sa Ksenijom Turčić i Editom Schubert
2012. Pariz (Francuska), Cité internationale des arts, dvomjesečna rezidencija

Nagrade i priznanja:
1996. Zagreb, Rektorova nagrada Sveučilišta u Zagrebu
1997. Rijeka, Fashion News, priznanje žirija grupi Daklelososi
2004. Koprivnica, Posebna pohvala komisije na Drugom Drava Art Analu, Koprivnica
2005. Gospić, Lički likovni anale, 1. otkupna nagrada

Popis izloženih radova:
– ciklus Plave slike 1, 2, 3, slikocrteži na akvarel-papiru 150×150 cm, 2019.
– ciklus tekstilnih objekata Posveta koncu, 2019./2020.
– kompozicija od elemenata (kolaži, tuševi na papiru, akvareli, kompozicije od glačanog najlona – polimeri)
– ciklus tuševa na akvarel-papiru Posveta crtežu, 2019./2020.
– ready-made
– foto-arhiva (albumi)


Koraljka Kovač

IVAN KOVAČ


Ivan Kovač

Ivan Kovač rođen je 26. travnja 1942. u Našicama, gdje je polazio osnovnu školu, a Srednju tehničku školu strojarskog smjera završio je u Osijeku 1961. godine. Diplomirao je na Šumarskom fakultetu (drvno-industrijski smjer) u Zagrebu 1967. godine. Slikanjem se aktivno bavi od 1998. godine. Usavršavao se u slikarskim vještinama u Centru za likovni odgoj Grada Zagreba na Rokovu perivoju, završivši dva semestra (slikarstvo) kod profesora Damira Sokića. Član je Udruge likovnih umjetnika Grupa 69. Živi u Zagrebu.

Izložbe:
2002. Zagreb, Knjižnica Staglišće, More, tempera na papiru, samostalna izložba
2002. Lukovo-otočko/Gradski muzej Senj, Zavičajna zbirka Lukovo, Lukovo i more, tempera na papiru, samostalna izložba
2003. Sveti Juraj, Gradska knjižnica Senj, ogranak Sveti Juraj, Sveti Juraj i more, tempera na papiru, samostalna izložba
2004. Senj, Gradska knjižnica i čitaonica, Senj i more, ulje na platnu, samostalna izložba
2004. Zagreb, Etnografski muzej, Suvenir/Kućni oltar, tempera na drvu, s Ivanom Dugandžićem
2006. Novi Vinodolski, Narodna čitaonica i knjižnica, Novi i more, ulje na platnu, samostalna izložba
2007. Valpovo, dvorac Prandau-Normann, ULU Grupa 69, skupna izložba
2007. Zagreb, Galerija Ruža, ULU Grupa 69, skupna izložba
2008. Zagreb, KGZ/Knjižnica Bogdana Ogrizovića, Vedute Zagreba, ulje na platnu, samostalna izložba
2008. Krasica (Istra), Međunarodni likovni natječaj pod pokroviteljstvom Istarske županije i grada Buje, skupna izložba
2014. Zagreb, KGZ/Knjižnica Bogdana Ogrizovića, Sakralno, ulja na platnu, samostalna izložba
2020. Zagreb, Galerija Vladimir Filakovac, Preslojavanja obiteljske memorije, s Koraljkom Kovač i Miom Vesovićem

Popis izloženih radova:
– slike, ulja na platnu


MIO VESOVIĆ


Mio Vesović

Mio Vesović suvremeni je hrvatski umjetnik i fotograf, autor bogatog i složenog opusa. Rođen je 1953. godine u Gornjoj Dobrinji kod Užičke Požege. Studij filmskog snimanja završio je na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju, u klasi Nikole Tanhofera. Od 1970-ih sustavno objavljuje fotografije u Poletu, Studentskom listu, Svijetu, Pitanjima, Vjesniku i nizu drugih novina i časopisa, snimajući dokumentarnu i life fotografiju te portrete iz javnog života za potrebe tiskovnih medija, kojima daje snažan autorski pečat. Kasnije, u svojim eksperimentalnim ciklusima, istražuje fotografski medij, fiksirajući jednu temu i ponavljajući kadar (ciklusi Rosebud, New York, Zastave). Godine 1979. s Ivanom Posavcem osniva Studio MO (Meko okidanje). S Posavcem je osmislio preko stotinu naslovnih stranica tjednika Danas. Njegove kultne fotografije su one Tita u Zagrebu (1976.) i Tomislava Gotovca za vrijeme izvođenja performansa Zagreb, volim te! Od 2000-ih Vesović se bavi i fotokolažom, ali i kolažom i asamblažom, kad u iskustva zabilježena fotoaparatom inkorporira kolažne elemente isječaka iz novina i časopisa, te odbačene i pronađene materijale i predmete (objets trouvés). Njegovi kolaži nekad postaju i megakolaži, gdje se cijeli izložbeni prostor pretvara u kolaž – u osobni muzej dojmova i uspomena; ali i kritika i komentara. Mio Vesović izlagao je na nizu samostalnih i skupnih izložbi u Hrvatskoj i u inozemstvu, a stotinjak njegovih fotografija nalazi se u zbirci Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, zbirci zagrebačkog MUO i Splitskog muzeja. Kao fotograf surađivao je s velikim jugoslavenskim i hrvatskim režiserima (Makavejev, Bulajić, Grlić, Tadić). Veliko retrospektivno predstavljanje imao je 2003. u Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu, koje je organizirala Marina Viculin. Autor živi i djeluje u Zagrebu. Član je ULUPUH-a.

Samostalne izložbe/izbor:
1983. Zagreb, Prostor proširenih medija (PM), Za Rexa
1984. Zagreb, Prostor proširenih medija (PM), Fotografija Milislava Vesovića/MO
1985. Beograd, Srećna galerija, Mio Vesović/MO – meko okidanje
1985. Zagreb, Galerije grada Zagreba, Centar za fotografiju, film i televiziju, Rosebud (pupoljak)
1985. Zagreb, Prostor proširenih medija, Cvijeće zla
1987. Zagreb, Kino-klub, Zagreb – Vrapče
1988. Zagreb, Galerije grada Zagreba, Centar za fotografiju, film i televiziju, Vesović
1991. Zagreb, Galerija PM, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika
1992. Zagreb, Galerija Nova, New York ’91
1993. Zagreb, Galerija Miroslav Kraljević, Nebo nad Zagrebom
1993. Zagreb, KIC, Overflowers Mio Vesović/MO
1999. Pag, Festival Paško ljeto, crkva svetog Frane, Svitlošnji put
1999. Zagreb, Galerija Gradska, Svitlošnji put
2003. Zagreb, Galerija Klovićevi dvori, Mio Vesović: fotografije ’76 – ’03, retrospektiva
2003. Split, Galerija umjetnina, Mio Vesović: fotografije ’76 – ’03, retrospektiva
2004. Rijeka, Galerija OK MMC-a Palach
2005. Zagreb, Kula Lotrščak – Snapshot, Stomorica
2005. Varaždin, Galerija Zlati ajngel, Mio Vesović
2006. Zagreb, Galerija Meandar Media, Streetlife
2006. Zagreb, Klub Fanatic, Mio Vesović
2006./2007. Samobor, Foto galerija Lang, Mostovi okruga New York
2007. Zagreb, Galerija Canvas, Mio Vesović
2007. Vinkovci, crkva svetog Ilije na Meraji, Mio Vesović
2008. Zagreb, Studio Račić Moderne galerije, Socrealizam na Zrću
2008. Zagreb, Pod starim krovovima, Mio Vesović
2009. Zagreb, Kula Lotrščak – Snapshot, Vis 2006. – za Nabokova
2009. Zagreb, Atelje Žitnjak, Socnadrealizam na Kozari boku
2009. Varaždin, Gradski muzej Varaždin, Mio Vesović
2009. Zagreb, Galerija Kranjčar, Mio Vesović
2009. Zagreb, Galerija AŽ, Mio Vesović – Lara Vujičić
2009./2010. Zagreb, Foto galerija KIC kluba, Mio Vesović
2010. Osijek, Galerija Waldinger, Novecento
2010. Zagreb, Galerija Vladimir Bužančić, Gorgona-Vaništa-Über alles
2010. Zagreb, Galerija Nano, Mio Vesović
2011. Koprivnica, Galerija S, Zagreb, volim te!
2012. Zagreb, Galerija CEKAO, Tito – Anđeo uništenja/Čas anatomije
2012. Banja Luka, Narodna i univerzitetska galerija, Iznad i ispod planine
2012. Križevci, 8. Culture Shock Festival, Put u raj
2013. Zagreb, Galerija Greta, Quo vadis Hrvatsko proljeće 2013.
2013. Rijeka, Galerija Kortil, Nije umjetnost ljubim ruke milostiva, umjetnost je gnjusna
2014. Karlovac, Galerija Zilik, Istinakolaž
2014. Zagreb, Hrvatsko narodno kazalište, Mio Vesović
2015. Osijek, Galerija Waldinger, Portreti umjetnika
2015. Zagreb, Radnička galerija, Rosebud II
2015. Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti, Krivo srastanje (s Ivanom Posavcem)
2016. Zagreb, Galerija Kaj, Misterij fotografije
2016. Dubrovnik, Atelier Pulitika, Pogled iza
2017. Novigrad, Muzej Lapidarium, Dijalog: putovanje, igra, sreća, ruža – Marija Braut
2017. Rovinj, CVU Photo Art Gallery Batana, Istinakolaž – Hommage à Jan Fabre
2018. Zagreb, Lauba, In Mio Veritas
2020. Zagreb, KIC – Galerija na katu, Ars vivendi
2020. Čakovec, Izložbeni prostor Centra za kulturu
2020. Zagreb, Galerija Vladimir Filakovac, Preslojavanja obiteljske memorije, s Koraljkom Kovač i Ivanom Kovačom

Popis izloženih radova:
– kolaži
– print fotografije

fotografije s otvorenja izložbe