ZORAN GALIĆ
Bljesak 2000 – 22. 5. – 10. 6. 2000.
Suvremena umjetnost otvorila je umjetnicima veliku slobodu, nove pristupe starom svijetu, nove načine i postupke, metode te nove slikarske tehnike.
U svijetu brojnih „izama“ i bezbroj mogućnosti Zoran Galić je strpljivo tragao za svojim slikarskim svijetom i izrazom. Izabrao je jasne forme i svijet nadrealizma. U njemu je zadržao poštivanje klasičnog postulata slike i nije prekinuo vezu s tradicionalnim vrijednostima: ima kompoziciju, ritam precizan rukopis. Kontrastne boje…
Svaka Galićeva slika iz ovog ciklusa „Bljesak“ otkriva njegov fantastičan svijet, otkriva da je savladao likovnu gramatiku, barokne plastične forme, perspektive i kolorizam. Većina ovih slika koje je izradio u tehnici ulja te olovke i olovkama u boji žive kontraste plavo-oker ili zeleno-crveno.
Na skoro svakoj Galićevoj slici je zapravo niz slika na kojima se igra neobičnim morskim kamenjem, staklenim kuglama, draperijama, lubanjama ljudi ili životinja, a ponekad u njegove kamene krajolike zalutaju i neke životinje. Na slici „Pogled kroz prozor“ otvara se prozor u kamenom zidu i vide se neobični pejzaži s kamenim kućama u kojim žive ljudi, a koji se sada igraju, razgovaraju, spavaju i sunčaju. U prvom planu slike veristički je naslikan glineni vrč i draperija u funkciji mrtve prirode. Na drugim slikama u tehnici olovke u bojama autor je nacrtao na jednom kamenom zidu vrlo precizan akt ngresove Odaliske. Sa drugog zida slike „Sjećanje na Rafaela Santia“ gleda nas velikan visoke renesanse. Iz slike „Grumen zemlje kao grumen zlata“ izvire neka čudesna energija izražena toplim nijansama smeđe boje.
Gledajući Galićeve slike nameće nam se bezbroj pitanja:
Koja je poruka njegova slikarstva?
Što rade ti razigrani oblici i krajolici u Galićevim slikama?
Govore li možda o slobodi duha i imaginacije za kojima čezne autor?
Je li njegov fantastičan svijet možda bijeg u tišinu izvorne i netaknute prirode koju danas jedva možemo pronaći?
Je li njegovo slikarstvo možda zov vječnošću ili predjelima iz njegove duše?
Je li ono krik za drugim nevidljivim dimenzijama?
Umjetniku – slikaru je zapravo sve dozvoljeno, posebno nadrealisti. Zato, neka Zoran Galić i dalje slobodno traga za stvarnošću, povijesti, za fantastičnim svijetom iz svoje mašte. Neka otkriva povezanost i kazualnost materijalnog i duhovnog, i neka i dalje traga za skrivenim energijama i silama koje vladaju prirodom.
Mr. Vesna Kajić
Popis izložaka:
1. Pogled s prozora, 1999., ulje/platno, 77,5×88,3 cm
2. Pogled s prozora, 1999., ulje/platno, 77,5×88,3 cm
3. Pogled s prozora, 1999., ulje/platno, 77,5×88,2 cm
4. Mrtva priroda, 1999., ulje/platno, 77,8×88 cm
5. Pogled s prozora, 1999., ulje/platno, 77,5×88,2 cm
6. Vidim svijet, 2000., ulje/platno, 90×115,7 cm
7. Pejsaž, 2000., ulje/platno, 50,4×70 cm
8. Mrtva priroda s krumpirima, 2000., ulje/platno, 50,3×70,3 cm
9. Mrtva priroda, 2000., ulje/platno, 50×70 cm
10. Grumen zemlje kao grumen zlata, 2000., ulje/platno, 50×70 cm
11. Mrtva priroda, 2000., ulje/platno, 50×70 cm
12. Mrtva priroda, 2000., ulje/platno, 50×70 cm
13. Pogled s prozora, 1999., ulje/platno, 40×50 cm
14. Put od kuće I, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 70×100 cm
15. Sjećanje na Rafaela, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 70×100 cm
16. Ingres na zidu kuće, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 70×100 cm
17. Put do kuće II, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 70×100 cm
18. Pogled preko ramena, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 70×100 cm
19. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 67×95 cm
20. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 55×67 cm
21. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 50×75 cm
22. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 55×67 cm
23. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 50×74,8 cm
24. Pogled s prozora, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 50×65,7 cm
25. Mrtva priroda, 2000., olovke u boji, olovka/papir, 50×65,7 cm
26. Pogled s prozora, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 38×56,3 cm
27. Pogled s prozora, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 32,4×59 cm
28. Pogled s prozora, 1999., olovke u boji, olovka/papir, 54,2×67,6 cm
29. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 33,7×25,4 cm
30. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 33,6×25,3 cm
31. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 33,7×25,3 cm
32. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 33,5×25,4 cm
33. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 35,6×24,4 cm
34. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 35,5×24,4 cm
35. Bez naziva, 1999., akvarel i olovka/papir, 54,2×24,3 cm
Zoran Galić rođen je 27. travnja 1953. godine u Rijeci. Od početka školovanja živi u Zagrebu, gdje je 1974. godine završio Školu primijenjenih umjetnosti, a 1981. diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti, na slikarskom odjelu Raoula Goldonija. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi.
Samostalne izložbe:
1986. Zagreb, Galerija Dubrava
1988. Zagreb, OKC Teslina 7
1993. Zagreb, Galerija Miroslav Kraljević
1996. Zagreb, Dom umjetnika Hrvatske
1997. Sesvete, Knjižnice grada Zagreba
1998. Zagreb, Galerija Montenegrins
2000. Zagreb, Galerija Dubrava
Skupne izložbe:
1985. Zagreb, Dom „Marko Orešković“
1986. Zagreb, 18. Salon mladih
1986. Zagreb, „Karas“, Recentni radovi članova HDLU
1988. Zagreb, 20. Salon mladih
1989. Crikvenica, Galerija na otvorenom
1990. Zagreb, 25. Zagrebački salon
1990. Opatija, Volosko
1991. Zagreb, 13. izložba crteža
1991. Zagreb, HDLU, Recentni radovi članova HDLU
1996. Zagreb, 1. hrvatski trijenale crteža
1996. Sesvete, „Kurija“, Sesvetski likovni umjetnici i gosti
1998. Sesvete, „Kurija“, Sesvetski likovni umjetnici i gosti
1999. Sesvete, „Kurija“, Sesvetski likovni umjetnici i gosti
(iz knjige dojmova)