VESNA PRICA
Rastvaranje svjetla fotografije – 5. 11. – 20. 11. 1975.
U povodu izložbe rastvaranje svjetla
Teza:
Vegetacija je univerzalni atribut aktivnog, ona je preduvjet opstanka ljudske vrste; anatomska i histološka građa beskrajnoga niza njenih oblika — od cvjetova u pješčanim pustinjama i savanama tropa do neprohodnih prašuma tajge — daje odgovor i na praktična pitanja znanosti (statika, aerodinamika, konstrukcija…) ona je preduvjet za svladavanje stihije i upravljanje silama prirode.
Antiteza:
Ljudska je vrsta već u praskozorju postanka utvrdila prvenstvo u širinama prostora, a u daljnjoj evoluciji otkriva novu zadaću: obradu zemlje; selektira izvorne oblike i vrste, sudjeluje u reprodukciji vegetacije.
Sinteza:
Vegetacija je u odnosu na ljudsku vrstu objektivna, ni prijateljska ni neprijateljska; ona je izvor strave i tjeskobe, opasnost i zapreka, ali i izvor, uzor i osnova životnoga sklada na zemlji, gdje čovjek, skupa sa svojim prirodnim okvirom i u međusobnom dijalektičkom prožimanju, vrši proces razvoja, koji je pak izvorište neograničene znatiželje kemičaru i biologu, konstruktoru i statičaru, i promatraču s fotokamerom, u ovom slučaju lišenom obveze da opservaciju zadrži u strogim okvirima znanstvene analitičke objekcije.
Vesna Prica
Katalog:
1. Oaza I, fotografija, 90×70 cm
2. Oaza II, fotografija, 100×90 cm
3. Oaza III, fotografija, 50×50 cm
4. Oaza IV, fotografija, 50×50 cm
5. Jutro, fotografija, 50×50 cm
6. Podne, fotografija, 50×50 cm
7. Večer, fotografija, 30×30 cm
8. Solarijum, fotografija, 100×90 cm
9. Rastvaranje I, fotografija, 30×30 cm
10. Rastvaranje II, fotografija, 30×30 cm
11. Rastvaranje III, fotografija, 50×50 cm
12. Konstelacija, fotografija, 50×50 cm
13. Kazuko I, fotografija, 50×60 cm
14. Kazuko II, fotografija, 50×60 cm
15. Modul, fotografija, 50×60 cm
16. Egzotični leptiri, fotografija, 50×60 cm
17. Znatiželja, fotografija, 50×50 cm
18. U svijetlu I, fotografija, 50×50 cm
19. U svijetlu II, fotografija, 50×50 cm
20. Protiv svjetla, fotografija, 30×30 cm
21. Rastvaranje IV, fotografija, 50×50 cm
22. Fjoritua, fotografija, 50×60 cm
23. Prema svijetlu I, fotografija, 30×40 cm
24. Prema svijetlu II, fotografija, 50×50 cm
25. Komplementarni pravci, fotografija, 30×40 cm
Vesna Prica je rođena 1947. godine u zagrebu. Djetinjstvo je provela i školovala se u Zagrebu i Samoboru, a nakon započetog studija prava i filozofije odlučila se za zvanje fotografa. Po pozivu Toše Dabca početkom 1970. počela je raditi u njegovom ateljeu kao član kolektiva. Iste godine mjesec dana radi i u foto-laboratoriju u Stuttgartu, a od travnja do ljeta 1971. radi u ateljeu Frana Vodopivca. Izlagala je na nekoliko samostalnih izložbi. Sada djeluje samostalno.
Samostalne izložbe:
1973. Zagreb, Studio galerije Forum
1973. Samobor, Samoborski muzej
1974. Pečuh (Mađarska), Mecseki fotoklub
Bibliografija:
1973. Magda Weltrusky: „Između vatre i vode“ (uz izložbu Vesne Price o samoborskim staklarima), „Svijet“, 4. travnja
1973. Josip Škunca: „Novo ime umjetničke fotografije“ (Srijedom o glazbi i likovnim umjetnostima), „Vjesnik“, 4. travnja
1973. Elena Cvetkova: Fotografija u službi čovjeka (prva samostalna izložba Vesne Price), „Večernji list“, 5. travnja
1973. “Staklari“ Vesne Price (Iz salona i galerija), „Vjesnik“ (13. studenoga)
1973. „Staklari samoborski“ Vesne Price (Iz Samoborskog muzeja), „Samoborske novine“, 15. studenoga
(iz knjige dojmova)