MLADEN PERANIĆ
Iz ciklusa Koraljni pejzaž – 10. 6. – 25. 6. 1985.
Kako je u tome motivu sadržana moguća filozofija života i smrti, to je jednako moguće, a Peranić to potvrđuje, razviti na njemu i eksplikaciju osobne mjere. Koralji su sada središte iz kojeg se umjetnik otiskuje u pejzaže složene strukture. U zadnjim crtežima razaznajemo koralje, škrape i ogradice u sintezi jedinstvene kompozicije. Peranić je vrstan risač koji se dade poučiti oblicima iz prirode, što mu dakako ne priječi da usvojeno preoblikuje u sugestivan jezik medija. Nosi se prastarim egzistencijalnim pitanjima, ali to čini suvremenom akribijom.
Josip Škunca
(Zagreb, Galerija Dubrava, 13. 3. – 23. 3. 1975., Mladen Peranić, Crteži, iz predgovora u katalogu izložbe)
* * *
Peranić je buci vremena suprotstavio šutnju i mir, on nas uvodi u individualne prostore svoje originalne vizije kroz koje u tišini prolazimo s osjećajem svečanog kao da smo u raskošnim dvoranama čija je arhitektura, sazdana od koralja, kao stvorena da se u njoj odmorimo od stalnih životnih stresoval.
Radmila Matejčić
(Opatija, Umjetnički paviljon Juraj Šporer, 1. 6. – 15. 6. 1975., Mladen Peranić, Crteži, iz predgovora u katalogu izložbe)
* * *
U slobodnoj organizaciji tih slika javljaju se također nakupine i fokusi iz kojih se razvijaju, plutaju i kruže nepravilne, žive forme i formacije. U njima se osjeća energija preobrazbe, obećanje daljeg bujanja i grananja. Lelujavi, fluidni oblici, razliježu se i slijevaju u senzualno-kružnim vijugama. Mobilni, plastično definirani elementi napregnuti su u međusobnom pokretu, formiranju i preformiranju.
Vanda Ekl
(Rijeka, Izložbeni salon Doma JNA, 16. 9. – 30. 9. 1976., Mladen Peranić; iz predgovora u katalogu izložbe)
* * *
Peranićevi motivi zaista se ne mogu nazvati duhovitom trovatom, to bi bilo premalo za slikara koji je ušao u srž problema, koji nije moderan preko svoje generacije, ni preko utvrđenih modela, već po svom odnosu prema vremenu u kojem živi i slika. Ako i jest figurativac on je moderan, jer je figuraciji pristupio na nov i osobeni način.
Josip Depolo
(Zagreb, Studio galerije Karas, 24. 11. – 3. 12. 1980.; Mladen Peranić, Koraljni pejzaž; iz predgovora u katalogu izložbe)
Katalog:
1. – 10. Iz ciklusa Koraljni pejzaž, 1983./1985., pastel, kombinirana tehnika, raspon formata od 26×33 do 70×10 centimetara
11. 20. Iz ciklusa Koraljni pejzaž, 1983./1985., tuš/pero, raspon formata od 32×42 do 10×100 centimetara
Mladen Peranić rođen je 23. travnja 1943. godine u Staroj Novalji na Pagu. Završio je Školu primijenjene umjetnosti u Zagrebu, grafički odjel 1962. godine, od kada djeluje kao profesionalni industrijski dizajner (Tvornica autobusa Zagreb). Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Član je HDLU-a.
Samostalne izložbe:
1973. Zagreb, Salon “Ciglenica”
1974. Rab, Salon turističkog društva Rab
1975. Zagreb, Galerija Dubrava
1975. Opatija, Umjetnički paviljon “Juraj Šporer”
1976. Rab, Salon turističkog društva Rab
1976. Rijeka, Izložbeni salon doma JNA
1976. Portorož, Galerija Casino
1976. Zagreb, Mali lapidarij
1978. Opatija, Umjetnički paviljon “Juraj Šporer”
1978. Rab, Hotel “Eva”
1978. Zagreb, Galerija Dubrava
1978. Zagreb, “Autokaroserija”
1980. Zagreb, Studio galerije Karas
1980. Zagreb, Tvornica autobusa Zagreb
1980. Zagreb, Galerija Lotrščak
1985. Zagreb, Galerija Dubrava
Skupne izložbe:
Od 1974. izlagao je na Salonu mladih, na Zagrebačkome salonu, na Biennalu mladih umjetnika Jugoslavije u Rijeci, izložbi jugoslavenskoga crteža u Kabinetu grafike JAZU, „Ex tempore,“ u Piranu, izložbi „Mlada jugoslavenska umjetnost“ u Kubi i Panami (1976.-1977.), na „Annalu“ u Poreču i drugim izložbama u Starigradu na Hvaru, Primoštenu, Šibeniku, Vinkovcima i Beogradu.
(iz knjige dojmova)