IGOR GUSTINI

Izdvojeni vizualni dokumenti – 4. 5. – 20. 5. 2015.

Izdvojeni vizualni dokumenti

Autohtoni istraživači urbanih prostora ispisuju svoje povijesti, alternativne u odnosu na povijesti koje iznose akademski specijalisti: urbanisti i arhitekti, povjesničari i sociolozi, filozofi i psiholozi, također slikari te fotografi i/ili snimatelji gradskih veduta. Nitko te znanstvenike i umjetnike ne priječi da se i iz njihovih redova ne regrutiraju osobiti šetači, ti kritički promatrači, ali i sudionici urbanog života. Dakle, da pored bavljenja svojom disciplinom usvoje i sav raspon specifičnih okusa pojedinoga grada. Koječim to može rezultirati. Stoga ne očekujte, kada su u pitanju likovni umjetnici, samo prizore s asfalta, jukstaponiranje krovova i fasada, ples figura na kišnome pločniku i tome slične scene. Odavno je umjetnike Charles Baudelaire pozvao da postanu “botaničarima pločnika”, dakako i svega ostalog, poput pročelja, izloga i reklamnih površina.

I zato je opravdano zapitati se što se dogodilo s onim dokoličarom, na pariškim bulevarima rođenim flanerom, ustrajnim lutaocem gradskim prostorom, ali i zbivanjima koja nastoji što potpunije doživjeti? Kako danas živi i kakvi su mu interesi? Naravno, njegovi su potomci brojni i nadasve raznoliki, tako da je bolje i ne pokušavati pobrojati ih. Među njima zanimaju nas tek oni s likovnim nagnućima koji i nadalje svoja iskustva i dojmove žele zabilježiti, podastrijeti drugim promatračima na uvid. Pritom pokazati autentičnost suvremenoga gradskog okoliša, barem njegove ulomke – svakako nepatvorene i neuljepšane, ali u kojima unatoč zatečene ružnoće razabiremo i estetsku komponentu.

Upravo iz takvih polazišta nastaju urbani grafički talozi Igora Gustinija; specifičan je to interes kojim determinira i ikonologiju i formu svojih radova. U sada već obimnom Gustinijevu opusu, promatrač razotkriva metodu razmišljanja i gledanja, metodu kojom autor povezuje fragmente pročelja, ulica, veduta… s kolažiranim slikama na čijoj osnovi izrastaju slojevi koji tvore kompozicije s karakteristikama palimpsesta. To je autorov prilog predočavanju gradskoga krajolika kao produkta određenoga prostora i zbivanja u njemu, te njegovo prenošenje u imaginarij slike. Suočava nas s naličjem spektakla, kada se pogase svjetla pozornice i osvanu rastrgani djelići koje valja ukloniti do početka sljedeće urbane inscenacije. A ritam izmjena svakovrsnih spektakala sve je žešći i postupno prerasta u neprekinuti huk, odnosno u sveprisutni panoptikum vizualnih senzacija. Simbolički prikaz opisanoga stanja pronašao je u djelu Igora Gustinija uvjerljiv izraz. Međutim, i to stanje je u tranziciji, permanentnoj, dapače akceleriranoj. Digitalizirani slikovni zapisi sve su prisutniji; možda ćemo uskoro – premda to nije tako izvjesno – s nostalgijom govoriti o vremenu obilježenom plakatima i njihovim istrganim i iskrzanim ostacima koji su pripadali starom, analognom svijetu.

Najrecentniji pak, u 2014. godini nastali Gustinijevi radovi, poput artefakata su prikupljenih muzealnom strategijom. Jesu li rukom nanesene intervencije na tiskanom materijalu autorske ili ih je neki prolaznik usput “oslikao”!? Zapravo nevažno, rukopis ionako nije tu u svrhu potvrde neke jedinstvene, aurom originalnosti obojane autentičnosti, on je tek proizvoljna likovna činjenica (ako ste mišljenja da svako nanošenje boje nije umjetnička slika, u načelu je moguće složiti se dok to nije učinjeno s namjerom da postane umjetnina – kao što ni bilo koji artefakt ili prirodnina nije eksponat dok ne prođe proces muzealizacije i ne bude postupkom selekcije izložen u muzeju), ali i znak prenesen u naslov rada, zajedno sa zatečenim tekstom. Tako su Asian dub blue iAsian dub pink, kao i Congo natty green, iz vremenske trake izdvojeni vizualni dokumenti. Njihov skupljač umjetnik je u ulozi kustosa ili, može i obratno, kustos u ulozi umjetnika.

Nikola Albaneže

Popis izloženih radova:
1. Šišan, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
2. Bu 27, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
3. Orange–eta, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
4. Studeni 2012., 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
5. Golden years, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
6. Pl, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
7. Istroafrika, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
8. Urban sounds, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 30×30 cm
9. Šev–a, 2013., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
10. Pu–nk, 2013., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
11. Wall, 2014., kolaž i akrilik na platnu, 24×30 cm
12. RR 16, 2009., kolaž i akrilik na platnu, 30×40 cm
13. Cyber zoo, 2009., kolaž i akrilik na platnu, 30×40 cm
14. Cover girl, 2009., kolaž i akrilik na platnu, 30×40 cm
15. Santopacto, 2010., kolaž i akrilik na platnu, 30×40 cm
16. White beauty, 2012., kolaž i akrilik na platnu, 30×40 cm
17. Grandmaster blue, 2014., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm
18. Asian dub pink, 2014., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm
19. Asian dub blue, 2014., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm
20. Congo Natty green, 2014., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm
21. Asian dub yellow, 2015., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm
22. Congo Natty, 2015., kolaž i akrilik na platnu, 41,5×47,5 cm

Igor Gustini rođen je u Firenci 1969.godine. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji 1993. godine. Dobitnik je nekoliko nagrada za slikarstvo i dizajn. Izlagao je 30 puta samostalno te 70 puta skupno. Godine 2011. izlagao je na 54. venecijanskom bijenalu. Član je HDLU-a Istre, HDLU-a Zagreba te HZSU-a. Živi i radi u Puli.

Samostalne izložbe/selekcija:
2014. Urbani grafički talozi 2, Galerija grada Krapine
2012. Urbani grafički talozi, Galerija ZILIK, Karlovac
2011. La Strada la Sai, Galerija Zvonimir, Zagreb
2011. Talijanski paviljon u svijetu, 54. Biennale di Venezia, Istituto Italiano di Cultura, Zagreb/Padiglione Italia – Arsenale, Venezia
2011. Točkaste nade, Zavičajni muzej Buzet
2010. Faktura stvarnosti, Gradski muzej Bjelovar
2009. Memorije geste, Gradski muzej Virovitica
2008. Geometrijski kod 2 – Galerija Vladimir Bužančić, Zagreb
2008. Trenuci slobode – Transart 2008./Labin Art Express, KuC Lamparna, Labin
2008. Gradski muzej Vinkovci, Galerija likovnih umjetnosti Slavko Kopač
2008. Geometrijski kod/Kastafsko kulturno leto, crkvica Sv. Trojice, Kastav
2008. Igor Gustini, Galerija Kula, Split
2007. Inačice, Galerija Bernardo Bernardi, Zagreb
2007. Mix-Media, Gradska galerija Fonticus, Grožnjan
2006. Fraktali duše – fragmenti sjena, Galerija MMC Luka, HDLU-Istre, Pula
2006. Na vrhu vala/Dani otvorenog ateliera, Galerija Atelier Lučko, Zagreb
2005. Razlikovanja 2005., Galerija Boris Smoje, Sarajevo
2003. Izložba slika, Gradski muzej Karlovac
2003. Izbor i boja, Galerija Vernissage, Osijek
2001. Galerija Vernissage, Osijek

fotografije s otvorenja izložbe snimio Čedomil Gros

Izložba je potpomognuta sredstvima Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

Skip to content