JI SUK BAEK (Jessy Baek Tomas)
Između – 13. 11. – 30. 11. 2017.
IZMEĐU
“Naći ćeš više u šumama negoli u knjigama. Drveće i kamenje naučit će te stvarima koje ti nijedan čovjek neće reći.”
Bernard iz Clairvauxa
Priroda je oduvijek inspirirala umjetnike koji su intuitivno osjećali jedinstvo čovjeka i kozmosa te stvarajući djela inspirirana prirodom uspostavljali izravnu vezu između svemira, slikarstva i čovjeka. Zastati na trenutak i dopustiti ljepoti prirode da nas očara, inspirira i distancira od užurbane svakodnevice, postalo je privilegija u današnjem svijetu.
Ji Suk Baek odabire vječni motiv stabla kao idealno polazište za razradu likovnih elemenata putem kojih interpretira duhovna zbivanja u čovjeku. Stabla posjeduju posebnu vrstu magičnosti i mudrosti. Ona predstavljaju arhetipska bića prirode kojima su tijekom stoljeća pripisivana mnoga duboka i sveta značenja poput rasta, snage, harmonije, ali i uskrsnuća. Stablo se nametnulo kao prirodni odabir u radu Ji Suk Baek jer svojom vertikalom simbolički povezuje život zemlje sa životom neba, odnosno materijalno ujedinjuje s duhovnim u čovjeku.
Fascinirana linijom i bazirajući svoj opus na nasljeđu koje počiva na gradnji slike kao poezije, Ji Suk Baek ugljenom oblikuje vertikale drveća definirajući pritom osnovnu strukturu slike. Kompozicija vertikala određuje dinamiku djela, dok se u prostoru između stabala manifestira glavni sadržaj slike. Ono naslikano kao i ono mišljeno podjednako je važno i očituje se kroz odnos likovnih elemenata. Linija vertikalnim usmjerenjem gradi ritmičnu kompoziciju slike i predstavlja izravno nasljeđe kulture Dalekog istoka, dok se utjecaj Zapada očituje u bogatstvu boja koje mrljama i materijom ispunjavaju prostor između stabala. Linije se rastaču u kapljama vode koje objedinjuju gradivne elemente slike u apstraktne impresije i improvizacije na površini platna te pritom stvaraju lirske kompozicije začudne ljepote koja promatrača priziva na ponovni pogled.
U novom ciklusu slika Ji Suk Baek izmjenjuju se dominantne bjeline breza čija vertikalna stremljenja definiraju kompozicije ujednačenog ritma istaknutog kolorističkim zbivanjima u pozadini te grozdovi stabala s linijski razvedenim krošnjama povremeno obogaćenih mrljama boje. Breza, kao simbol novih početaka, obnove i oslobođenja od trenutnih preokupacija, nametnula se svojom bjelinom kao vrsta stabla koja omogućuje postizanje kolorističke ravnoteže slike unoseći element svježine i čistoće među bogatstvo boja prostora koji okružuje stabla. Široki spektar boja kreće se od toplih jesenskih nijansi, preko nježnih pastelnih tonova proljeća i snažnog ljetnog zelenila, sve do krajnje ogoljelih kompozicija gdje su bjelina stabla i bjelina okolnog prostora razdvojene tek tankim crnim linijama, a suptilni likovni elementi oblikuju iznimne kompozicije mira, tišine i spokoja, izražavajući ljepotu prirode u svojoj srži.
Slojevitost slika Ji Suk Baek predstavlja naglašeno individualiziranu stvarnost koja izražava unutarnje kretanje bića. Intimistički karakter djela uravnotežuje snažnu ekspresiju poteza oblikujući pritom treperavu površinu čija nas životnost neminovno podsjeća na jedinstvo čovjeka i prirode. Ji Suk Baek utkiva iskrenu emociju u najdublje pore svojega slikarstva i pritom stvara jedinstvene kompozicije koje utjelovljuju iskonsku snagu prirode.
Sonja Švec Španjol, mag. hist. art.
Popis izloženih radova:
1. Breza, 2012., kombinirana tehnika/platno, 100×120 cm
2. Snijeg 1, 2015., kombinirana tehnika/platno, 100×150 cm
3. Šuma 2, 2015., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
4. Jesen 5, 2016., kombinirana tehnika/platno, 100×150 cm
5. Jesen 2, 2017., kombinirana tehnika/platno, 130×180 cm
6. Jesen 1, 2017., kombinirana tehnika/platno, 130×180 cm
7. Jesen 3, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
8. Jesen 4, 2017., kombinirana tehnika/platno, 100×120 cm
9. Prije snijega 1, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
10. Prije snijega 2, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
11. Snijeg 2, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
12. Bijela Šuma 1, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
13. Bijela Šuma 2, 2017., kombinirana tehnika/platno, 130×180 cm
14. Šuma 1, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
15. Proljeće 1, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
16. Proljeće 2, 2017., kombinirana tehnika/platno, 110×150 cm
Ji Suk Baek (Jessy Baek Tomas) rođena je 1966. godine u Republici Koreji. Likovnu akademiju u Seulu upisala je 1985., a diplomirala 1989. godine. Iste godine sudjelovala je u izložbi Najtalentiraniji mladi umjetnici. Godine 2014. magistrirala je na Akademiji likovne umjetnosti u Zagrebu, pod mentorstvom prof. Zlatka Kauzlarića Atača. Uz slikarstvo, u posljednjih deset godina poučava djecu slikanju u međunarodnoj američkoj, francuskoj i njemačkoj školi te privatno. Prvu samostalnu izložbu s trideset portreta djece izbjeglica iz Vukovara imala je u izbjegličkom kampu na Črnomercu. Autorica projekta Int ACC17 (International Art Camp in Croatia 2017). Članica je HDLU-a.
Samostalne izložbe:
2017. Gradski muzej Bjelovar, Bjelovar
2017. Seminar House, Camberg, Savezna Republika Njemačka
2016. Galerija Specijalne policije, Zagreb
2015. Muzej Mimara, Zagreb
2014. FFWP center, Gießen, Savezna Republika Njemačka
2013. Galerija Ulrich, Zagreb
2013. Galerija Toš, Punat
2011. Galerija Zvonimir (MORH), Zagreb
2008. Centar za kulturu i obrazovanje Susedgrad, Zagreb
2008. Galerija Pegaz, Osijek
1996. Izbjeglički kamp na Črnomercu, Zagreb
Skupne izložbe:
2016. Artistic hands, International Women’s Club, Zagreb
2013. Likumove generacije, LIKUM, Zagreb
2013. Samostan karmelićana sv. Ilije, Bosna i Hercegovina
2011. Likumove generacije, LIKUM, Zagreb
2010. Likumove generacije, LIKUM, Zagreb
2004. 10. svjetski forum razvoja rute, Zagreb – Madrid
1999. Galerija “Mirko Virius”, Zagreb
1989. Najtalentiraniji mladi umjetnici, Seul, Republika Koreja
fotografije s otvorenja izložbe snimio Čedomil Gros